اخبار استان ها

منابع طبیعی به‌عنوان ثروتی ملی باید حفظ شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیاوش سلیمانی امروز _چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: به منابع طبیعی باید به چشم سرمایه استان نگاه کرد و از ظرفیت‌های موجود برای شکوفا شدن این حوزه بهره گرفت.

وی با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان چهارمحال‌وبختیاری خواستار همکاری منابع طبیعی با شهرداری‌ها در این حوزه شد و افزود: منابع طبیعی ثروت عمومی است و همه باید تلاش کنند تا ضمن بهره‌برداری صحیح از این موهبت الهی، این ثروت ملی حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی نه‌تنها وظیفه دولت، بلکه وظیفه و تکلیفی بر دوش آحاد ملت است و هیچ شخص، نهاد، دستگاه و ارگانی فراتر از قانون نیست و هر تخلفی در حوزه منابع طبیعی باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به قدمت بالای تأسیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در ایران افزود: اگر جنگل‌ها و محیط زیست از بین برود، ما نیز از بین می‌رویم، بنابراین ضروری است این سازمان سیاست‌ها و راهبردهای مناسبی را مورد توجه قرار دهد و با تقویت بخش خصوصی نسبت به احیای اراضی و ایجاد پوشش گیاهی در مناطق تخریب شده، بپردازد.

سلیمانی ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی را گامی مهم در راستای صیانت از اراضی عمومی دانست و گفت: چهارمحال‌وبختیاری از جوانان فعال، پویا و دلسوزی در این زمینه برخوردار است که می‌توانند کمک زیادی به منابع طبیعی و آبخیزداری استان داشته باشند.

وی اضافه کرد: جذب توریسم می‌تواند برای شهرداری‌ها درآمدزایی داشته باشد، چراکه بسیاری از شهرداری‌ها درآمدی ندارند و همکاری با میراث فرهنگی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد تا در انتظار اعتبارات دولتی نباشد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یکی از ارکان توسعه پایدار در نظام‌های سیاسی دنیا مشارکت مردم در سیاست از طریق نهادهای واسط بین دولت و مردم است، تصریح کرد: اگر بهترین دولت‌ها و کارآمدترین سیاست‌ها را داشته باشیم تا حلقه واسط و ارتباط بین دولت و مردم شکل نگیرد، دولت نمی‌تواند سیاست‌ها و برنامه‌های خود را اجرایی کند.

وی ادامه داد: تعامل در مدیریت‌های شهری و روستایی راهکار مناسبی برای رفع مشکلات است و می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا باشد، در همین راستا اعضای شوراهای اسلامی به‌ویژه شوراهای اسلامی فرادست باید جلسات متعددی با مدیران هر منطقه برگزار کنند.

سلیمانی گفت: پیشنهاد می‌شود مسئولان در تهیه و تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی باید با دید باز از افزایش محدوده شهرها و افزایش عرضه زمین استقبال کنند؛ البته احداث و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی نیز می‌تواند با انحراف مسیر سرمایه‌گذاری از حوزه مسکن به تولید و صنعت، قیمت مسکن را کنترل کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا