اخبار استان ها

افزایش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در زنجان

احمد خداوردی در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: طبق برآورد صورت گرفته، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی در دو گروه اختصاصی «کالاها» و «خدمات» نسبت به سال گذشته به ترتیب ۵۵.۵ و ۳۲.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط هزینه سالانه یک خانوار شهری در سال بیش از ۱۴۲ میلیون تومان بود، گفت: این رقم شامل ۱۰۵ میلیون تومان معادل ۷۴ درصد هزینه‌های غیرخوراکی و ۳۷ میلیون تومان ۲۶ درصد هزینه‌های خوراکی و دخانی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه هزینه‌های غیرخوراکی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است، ابراز کرد: هزینه‌های خوراکی و دخانی نیز نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان افزود: همچنین از میان منابع تأمین درآمد، درآمدهای متفرقه معادل ۸۷ میلیون‌تومان ۵۲ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در سال ۱۴۰۱، با افزایشی به میزان ۴۳ درصد نسبت به سال قبل به عدد ۱۴۳ (برمبنای سال پایه ۱۴۰۰) رسیده است، اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در دو گروه اختصاصی «کالاها» و «خدمات» نسبت به سال ۱۴۰۰ ترتیب ۵۱.۳ و ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا