حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

تالار حافظ حوزه هنری قزوین در آتش سوخت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ،مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین در این خصوص گفت: حدود ساعت ۱۱ به محض مشاهده دود غلیظ از تالار حافظ حوزه هنری، با ماموران آتش نشانی باغ دبیر و نواب تماس حاصل شد و با حضور آتش نشانان آتش مهار و از سرایت آن به بخش های دیگر جلوگیری شد.
نادر مقدم سلیمی افزود: متاسفانه امکانات و تجهیزات تالار ۷۰ نفره حوزه هنری از قبیل ویدیو پروژکتور، پرده سینما، سیستم صوتی و باندها، آکوستیک سالن و صندلی ها در آتش سوخته است.
وی اظهارکرد: دلایل آتش سوزی و میزان خسارت هنوز مشخص نشده است و این مهم توسط کارشناسان آتش نشانی اکنون در دست بررسی است. 
مقدم سلیمی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل برگزاری اکثر کارگاه ها و نشست های هنری در ساعات بعداز ظهر و عصرها، بحمدالله سالن خالی از جمعیت بوده و خسارت جانی به کسی وارد نشده است.
وی ادامه داد: این آتش سوزی به سینما بهمن که در مجاورت حوزه هنری است سرایت نکرده و تنها برای اطفای حریق از طریق سینما بهمن اقدام شده است.
مقدم سلیمی افزود: مقداری آلودگی و دود ناشی از حریق به این سینما سرایت کرده که بعد از پاکسازی این سینما به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه این ساختمان از استاندارد لازم برای کارهای هنری و فرهنگی برخوردار نیست، افزود: متاسفانه این ساختمان به دلیل تغییر کاربری از مسکونی به فرهنگی، اکنون فاقد سیستم اطفای حریق و دیگر موارد ایمنی است و به دلیل نداشتن پنجره از دو طرف، فاقد تهویه و هوای مطبوع برای علاقه مندان به استفاده از این فضاهای فرهنگی – هنری است.
مقم سلیمی با اشاره به اینکه تغییر کاربری این بنا و تاسیس یک سینما در کنار آن و از سوی دیگر نداشتن پنجره و کمبود اکسیژن و شرایط نورگیری ضعیف ساختمان، کارمندان و استفاده کنندگان این مرکز فرهنگی را رنج می دهد، افزود: امید است با عنایت مسئولان، شرایط مناسب تری برای ارایه خدمات به علاقه مندان فرهنگ و هنر فراهم آید.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ استان قزوین افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا