اخبار استان ها

کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: با توجه به اهمیت کار در اسلام، یکی از وظایف بزرگ جامعه اسلامی، معلمان، مربیان و مسئولان، تربیت نیروهای متخصص برای کار است و امروز به واسطه داشتن ادارات فنی و حرفه‌ای، فرصت یادگیری برای همه فراهم است.

وی افزود: وقتی نگاه به کار و کارگر صحیح و نگاه این شود که استقلال و عزت کشور به دست نیروی کار است، بسیاری از مسائل و مسائل ما حل و کمتر خواهد شد و کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است.

امام جمعه شهرستان نائین تاکید کرد: امنیت شغلی، احترام و مزد کارگر از مسائلی است که باید برای آن فکری شود و این میزان حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند، به سختی کفاف زندگی آنها را می‌دهد.

مطهرخو خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم به جهش تولید برسیم، راه آن افزایش رفاه کارگر است و کارگر نیز باید با این دید کار کند که در منظر خدا در حال کار است و وجدان کاری داشته باشد.

وی افزود: مردم ما نیز اگر دلشان به حال کار و کارگر میتپد، باید تا جایی که می‌شود از کالاهای تولید ایرانی استفاده کنند تا هم سفره قاچاق جمع شود و هم کارخانه‌های ما به سمت ورشکستگی پیش نرود.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه در شهرستان در حوزه کار با چند مشکل عمده مواجه هستیم، گفت: کمبود نیروی کار، مهاجرت نیروی کار شهرستان نائین به شهرستان‌های مجاور به دلیل افزایش حقوق در آن نقاط و بردن حساب‌های بانکی برخی صاحبان شرکت‌های بزرگ و پرداخت بیمه در آن شهرهای بزرگ از همین مشکلات اساسی است.

مطهرخو ادامه داد: این حرکت برخی صاحبان شرکت‌های بزرگ خسارت برای شهرستان نائین است که از منافع، مزایا، نیروی کار و امکانات شهرستان استفاده کند و حساب‌های بانکی وی جای دیگری باشد و این باید رسیدگی شود.

وی افزود: برخی کارفرمایان حق و حقوق کارگران را آن‌طور که باید پرداخت نمی‌کنند و هم جاهایی اصل حقوق را به تعویق می‌اندازند و با چند ماه تأخیر پرداخت می‌کنند و امروز با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کسی می‌تواند زندگی کند؟.

امام جمعه شهرستان نائین خاطرنشان کرد: یک مشکل دیگر که مختص شهرستان نیست، عدم آموزش‌های لازم برای کارگران است و هر کارگر باید یک پرونده آموزشی در حوزه تخصص و مسائل اعتقادی، روحی و روانی داشته باشد و یک کارگر مدام تحت آموزش‌های نامبرده باشد.

مطهرخو اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات بحث کار و کارگر، شیفت شب کارگران زن است که به دلایل مختلف در کارخانه‌ها کار می‌کنند، نباید از آقایان حقوق کمتر دریافت کنند و نباید شب بیرون از خانه و محل کار باشند و این برای جامعه آسیب دارد چراکه زن مسئولیت مادری و همسری نیز دارد و اگر این مسئولیت گرفته شد، با تربیت نادرست بچه مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به فرمانداری ویژه شدن فرمانداری نائین و مزایای و شرایط آن، گفت: بعد از سال‌ها پیگیری مسئولان مختلف شهرستان و در رأس با پیگیری نماینده مردم در مجلس، فرمانداری ویژه برای نائین محقق شد.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: در این قضیه فرماندار به عضو شورای برنامه ریزی استان ارتقا پیدا می‌کند و سطح مدیران مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، دارایی، کار و اطلاعات در شهرستان به معاون مدیرکل ارتقا پیدا می‌کنند و این باعث افزایش امتیازات و امکانات شهرستان می‌شود.

مطهرخو افزود: امیدواریم به‌واسطه این امتیاز، شهرستان نائین شاهد پیشرفت چشمگیر در آینده باشد و مسائل و مشکلات درجه یک شهرستان که عبارت اند از مسائل حوزه بهداشت و درمان، کار و کارگر، مسکن، راه‌ها و جاده‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا