اخبار استان ها

ظرفیت روزانه اقامت‌گاه‌های استان یزد ۱۵۵ هزار نفر است

هما خورشیدی در گفتگویی در یزد با اشاره به آماده‌باش تمام ظرفیت‌های استان یزد برای ارائه خدمات به مهمانان نوروزی اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های استان در اقامتگاه‌های رسمی استان پای کار و دیگر ظرفیت‌های موجود استان از جمله اسکان آموزش و پرورش، خوابگاه‌های دانشجویی و چادرهای شهرداری برای اقامت مسافران آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: در چهار روز ابتدای آغاز طرح خدمات سفر از بیست و ششم اسفند، حدود ۳۵ هزار اسکان در استان به ثبت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود بیشترین اسکان را در ایام تعطیلات نوروزی داشته باشیم‌.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد ظرفیت‌های اسکان استان رزرو شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مسافران رزرو اقامتگاهی ندارند، پایگاه‌های اسکان شبانه‌روزی اداره کل میراث فرهنگی فعال بوده و راهنمایی‌های لازم را به میهمانان نوروزی ارائه می‌دهد.

خورشیدی ظرفیت‌های رسمی و کمکی اقامتگاهی در استان یزد برای مسافران نوروزی را بیش از ۱۵۵ هزار نفر در طول روز عنوان کرد و ادامه داد: انتظار داریم بر اساس رزروهای صورت گرفته در ایام نوروز اسکان بیشتری از مسافران نوروزی را داشته باشیم.

وی با اشاره به ثبت جهانی دو رویداد نوروز و مراسم افطاری گفت: تلاش‌ها بر این است که فضای شادی همراه با معنویت در شهر ایجاد و از ظرفیت ماه مبارک رمضان در برنامه‌های نوروزی استفاده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: از سوم فروردین، شب‌های فرهنگی در شهرستان‌ها آغاز و در شب‌های قدر نیز برنامه‌ها متناسب برگزار خواهد شد.

خورشیدی از اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر یزد توسط دستگاه‌های متولی فرهنگی خبر داد و گفت: آماده‌سازی بناها و اماکن گردشگری، فضاسازی شهری، استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان در مبادی ورودی، استقرار نوروزگاه‌های جاده‌ای در مسیرهای منتهی به استان و سایر اقدامات نظارتی در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: تمام این خدمات در راستای ارائه خدمات مطلوب و بهینه به میهمانان نوروزی و جلب رضایت مردم است‌.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا