اخبار استان ها

آغاز افق جدید احیای بناهای‌ تاریخی در همدان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز _شنبه بیست و دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کهن شهر همدان با تاریخ بیش از ۳۰۰۰ ساله، آثار و ابنیه‌های بسیاری را در دل خود دارد که نیازمند توجه است.

وی افزود: توجه ویژه به آثار و ابنیه‌ای که ثبت ملی شده است و به عنوان اسنادی از فرهنگ و هنر ایران زمین و همدان هستند، باید جزو اولویت‌ها باشد که به این مهم در همدان محقق شده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: امروز از پنج بنا از جمله حمام قلعه، مدرسه، خانه مازوچی، ساختمان قدیمی بانک کارگشایی و خانه طباطبایی بازدید شد که این ساختمان‌ها مربوط به دو سده گذشته است و هم‌اکنون سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان در حال احیا و بازسازی آن‌ها هستند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: این بناهای تاریخی با تغییر کاربری در حوزه گردشگری فعال شده است و در مسیر رونق گردشگری استان نقش بسزایی ایفا خواهد کرد تا محلی برای اقامت و پذیرایی گردشگران باشند و فضای بصری شهر را قطعاً این بناها زیبا خواهند کرد و علاوه بر استحکام سازی بافت فرسوده، کارایی و کارآمدی جدید را به خود می‌گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نهضت احیای بناهای فرسوده تاریخی در همدان آغاز شده، امیدواریم همه مالکان دارای ابنیه تاریخی و ثبت ملی شده و یا بناهایی که دارای قابلیت‌های مشخصی در حوزه گردشگری هستند از این بناها الگوگیری کرده و فضای شهر را در حوزه گردشگری زیباتر کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: با مذاکره و جلب رضایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی طی دو سال گذشته در راستای احیا و بازسازی فضاهای موجود، سرمایه‌گذاری لازم در این بخش انجام شده و هم اکنون ۱۵ پروژه مرمتی در استان همدان فعال است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا