اقتصاد کلان

فراکسیون «جهش تولید با مشارکت مردم» در مجلس آتی تشکیل می‌شود

– اخبار سیاسی –

علی نیکزاد نماینده مجلس و منتخب مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین برای مجلس دوازدهم، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از برنامه‌ریزی برای تشکیل یک فراکسیون اقتصادی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در مجلس آتی خبر داد و گفت: این هدف‌گذاری به منظور تحقق شعار سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب است که امسال را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.

نیکزاد با بیان اینکه ما باید همه تلاش خود را برای رفع موانع تولید و تسهیل حضور سرمایه‌های مردمی در اقتصاد به کار بگیریم تا بتوانیم اقتصاد کشور را به ریل پیشرفت و شکوفایی بازگردانیم، افزود: متاسفانه در سنوات گذشته با کم مهری نسبت به شعارهای سال، تنها به چاپ بنر و درج شعار در سربرگ ادارات بسنده شده است در حالی که شعارهای سال، راهگشای اقتصاد ما بوده‌اند.

نماینده اردبیل تصریح کرد: از طرفی با توجه به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، ما برای عبور از این شرایط سخت و بهبود وضعیت معیشت مردم، چاره‌ای جز تکیه بر توان داخلی و مشارکت گسترده آحاد جامعه در عرصه تولید و اقتصاد نداریم. لذا تشکیل این فراکسیون با هدف بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های مجلس در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای تحقق منویات رهبری و مشارکت حداکثری مردم در جهش تولید یک ضرورت اساسی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی هدف دیگر از تشکیل این فراکسیون را کمک به دولت برای غلبه بر چالش‌های اقتصادی کشور با اتکا به مشارکت فعال مردم عنوان کرد و گفت: ما در نظر داریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونگذاری و نظارتی مجلس و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف تولیدی را فراهم کنیم.

نیکزاد با تاکید بر جایگاه سیاسی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حال رقابت های سیاسی نباید به کنش‌گری‌های کارشناسی در مجلس تنه بزند. ما نیازمند فراکسیون‌های تخصصی هستیم که فارغ از نگاه‌های سیاسی، نیازهای واقعی کشور را نیز دنبال کنند و به صورت فراجناحی وارد میدان تسهیل‌گری تولید با مشارکت مردم شوند.

منتخب مردم اردبیل برای مجلس دوازدهم اضافه کرد: ما در گام نخست قصد داریم با حضور اعضای فعال و تأثیرگذار از کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با موضوع اقتصاد و تولید مانند کمیسیون اقتصادی، کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون کشاورزی، کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون‌های ذیربط، یک هسته مرکزی قوی تشکیل دهیم، سپس از طریق تعامل نزدیک با دولت و دستگاه‌های اجرایی و نیز با همفکری جمعی نمایندگان، در چارچوب برنامه‌های توسعه کشور، بسته‌های حمایتی و تشویقی لازم برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه تولید را تدوین و از طریق ابزارهای قانونی پیگیری می‌کنیم.

وی، رصد مستمر فعالیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در حوزه حمایت از تولید، نظارت مؤثری بر حسن اجرای قوانین و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را از دیگر اهداف تشکیل فراکسیون «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد.

نیکزاد با بیان اینکه این فراکسیون علاوه بر ایجاد هماهنگی و همکاری نزدیک با سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اهتمام ویژه‌ای به بسترسازی فرهنگی و اجتماعی برای ترویج فرهنگ کار و تلاش و کارآفرینی در جامعه خواهد داشت، گفت: توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان‌های مختلف کشور در حوزه‌هایی نظیر کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری و تلاش برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها با اتکا به نقش محوری مردم یکی دیگر از برنامه‌های ماست.

وی در پایان تصریح کرد: ما امیدواریم این فراکسیون بتواند با پیگیری‌های مجدانه خود و با هم‌افزایی و همکاری تمام ارکان نظام از جمله دولت و قوه قضائیه، نقش مهمی در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در سال ۱۴۰۳ و سال‌های آتی ایفا کند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا