اقتصاد کلان

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۶

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پس از انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور مبنی بر افزایش قیمت تولیدکننده، از قیمت طلا حمایت کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۰۳ درصد افزایش به ۲۳۵۸ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰٫۱۵ درصدی به ۲۳۶۳ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.
تحلیلگران عقیده دارند کاهش ارزش دلار تا حدی از بازار طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم افزایش بیشتر نرخ بهره هم خبر خوبی برای طلا بوده است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۵

قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا بیش از حد انتظار در آوریل افزایش داشته که نتیجه بالا رفتن هزینه خدمات و کالاها بوده است. بدین ترتیب احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر کمرنگ‌تر می‌شود.
همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود. اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
ارزش دلار ۰٫۲ درصد به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا کاهش یافته است. سود اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده است.
در این بین، پاول گفت انتظار دارد تورم در آمریکا در طول سال ۲۰۲۴ رو به کاهش باشد و فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از این بالا نخواهد برد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر معطوف به آمار مربوط به قیمت مصرف‌کننده در آمریکاست تا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی فدرال رزرو در سال جاری میلادی ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰٫۲۵ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۷۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۱٫۷۷ درصدی ۱۰۵۶ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا