اخبار استان ها

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در دستور کار شهرداری است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، سیدانور رشیدی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در مراسم بهره‌برداری از پروژه مجتمع فرهنگی شهدای شهرداری سنندج اظهار کرد: معرفی کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر از سوی مقام معظم رهبری در سفر تاریخی سال ۸۸ به این استان یکی از افتخارات مردم این دیار است که موجب معرفی بهتر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان در سطح ملی و جهانی شد.

وی افزود: ۱۴ سال از سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان می‌گذرد اما هنوز شمیم و عطر این سفر در استان به مشام می‌رسد و شاهد برکات بی‌شمار این سفر پر خبر و برکت در طول بیش از یک دهه بعد از آن هستیم.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: وجود هنرمندان در رشته‌های مختلف در طول تاریخ در این استان از گذشته تا به امروز موجب شده که سنندج مدال شهر خلاق موسیقی جهان را کسب کند.

رشیدی با اشاره به اینکه تاریخ کردستان در عرصه فرهنگ، هنر و ادبیات بزرگان زیادی دارد، گفت: کسب عناوین، پایتخت کتاب ایران و شهر خلاق موسیقی یونسکو ادای دین به سرزمین فرهنگ و هنر کردستان بود.

وی با اشاره به پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهدای شهرداری سنندج، تصریح کرد: نظر به جایگاه فرهنگی شهر سنندج (از جمله شناخته شدن به عنوان شهر خلاق موسیقی) نیاز به وجود تالار و ساختمانی در تراز این جایگاه فرهنگی در راستای برگزاری رخدادها و مناسبت‌های فرهنگی در شهر به شکل ویژه ضروری بود.

شهردار سنندج اضافه کرد: افزایش سرانه مساحت کاربری فرهنگی هنری شهر سنندج از دیگر اهداف احداث ساختمان فرهنگی پارک شهدا واقع در بافت تاریخی شهر است که با تلاش و اهتمام ویژه شهرداری سنندج صورت گرفت.

رشیدی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری با محور موسیقی از نکات حائز اهمیت و اولویت‌هایی است که در مدیریت شهری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم این مجتمع فرهنگی بستری برای حضور هرچه بیشتر هنرمندان و برگزاری رویدادهای بزرگ هنری و فرهنگی باشد.

وی اضافه کرد: کل عرصه پارک ۱۱ هزار مترمربع است که تمام توان و تلاش مدیریت شهری برنامه‌ریزی برای تبدیل کل این فضا به بستری برای بهره‌مندی شهروندان در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی است.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه تملک این اراضی از سال ۸۷ و ۸۸ استارت خورد که در طول ۱۵ سال و تا قبل از آغاز به فعالیت دور ششم شورا و شهرداری تنها شش هزار و ۸۰۰ متر از این اراضی تملک شده بود، گفت: با تلاش و اشرافیتی که بر این پلاک داشتیم توانستیم در طول سه سال گذشته سه هزار و ۲۵۰ متر دیگر آن را تملک کنیم.

رشیدی اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ متر این پارک هنوز تملک نشده که در بودجه ۱۴۰۳ به آن توجه کرده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تملک کامل این پارک و احیای آن باشیم.

وی از احداث گذر ورزش، برنامه‌ریزی برای احداث گود زورخانه، ایجاد فضای مفرح و پارک برای این محدوده و کارکرد فرهنگی در این نقطه از بافت تاریخی و مرکز شهر سنندج خبر داد و گفت: از تمام توان و ظرفیت‌ها برای خدمت به شهر و شهروندان بهره گرفته‌ایم و امیدواریم شاهد رشد و توسعه همه جانبه در سنندج و پاسخگوی به مطالبات شهروندان در حد توان و ظرفیت‌های موجود باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا