اخبار استان ها

«ایده شو»، ابتکاری برای تأمین قطعات پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، صبح امروز _یکشنبه _ ششم خرداد_ اولین رویداد بین‌المللی «ایده شو» در سالن اجتماعات پتروشیمی زاگرس با هدف ارائه ایده‌های خلاقانه از طرف شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در هفت محور برگزار شد.

حامد رضایی با تسلیت ضایعه دردناک شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه در شرکت زاگرس و اختصاص مکان مجزا به این مرکز، نشان از توجه این شرکت به موضوع خلاقیت و نوآوری بوده است.

وی افزود: ما تمایل داریم نوآوری‌های بسته که شامل ایده‌های همکاران ما در شرکت است را به واسطه ارتباط با متخصصان و ایده‌پردازان شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی، تبدیل به نوآوری کنیم.

دبیر این رویداد بین‌المللی با بیان اینکه این رویداد برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، افزود: ۲۸ ایده از ۶ استان، برای حل هفت محور و مشکل به دبیرخانه ارسال شد که از این میان ۱۶ ایده برگزیده شد و ۳ ایده هم از سه کشور دبی، چین و هند بوده است.

رضایی عنوان کرد: وجه تمایز این رویداد این است که ایده‌ها توسط خود مدیران زاگرس همراهی و توسط همین مدیران داوری می‌شود تا جو نوآوری در این شرکت گسترش یابد و فضایی ایجاد شود تا اعضای شرکت‌های دانش بنیان و سایر متخصصان در کنار مدیران زاگرس برای حل مشکلات شرکت راهکار پیدا کرده و پس از داوری به سه ایده برتر جوایزی اهدا شود و حتی موضوع قرارداد بعد از این رویداد هم برنامه‌ریزی شده است.

خشایار شاهینی نیز با بیان اینکه کارهای بزرگی در عسلویه انجام می‌گیرد، اظهار کرد: در پتروشیمی زاگرس نیز حرکت خوبی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده که نشان از همت و عزم این مجموعه دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهیدمان همواره بر حمایت از تولید داخل با توجه به منویات مقام معظم رهبری تاکید داشت، افزود: باید تا جایی که امکان دارد از ظرفیت داخل استفاده شود تا به سمت استقلال، خصوصاً در حوزه صنعت برویم و برای اینکه این ایده در حوزه عمل پیاده شود، نیاز به برگزاری رویدادهای فناورانه همچون «ایده شو» است.

رئیس فناوری منطقه ویژه انرژی پارس عنوان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قطب اقتصاد کشور است و در شرایط تحریم و غیر تحریم، راه سعادت این کشور از مسیر اتکا به تولید داخل می‌گذرد.

شاهینی با اشاره به تجمع عظیم صنعتی در این منطقه گفت: بالغ بر ۲۴ فاز پالایشگاهی و ۲۷ پتروشیمی در این منطقه شکل گرفته که به طور میانگین ۲۰ سال از عمر این تأسیسات گذشته و آن‌ها را وارد مرحله تعمیر و نگهداری کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه تعمیرات، نیاز به کالا، خدمات و قطعات کاملاً ضروری بوده و اولویت تولید این کالاها توسط نیروی متخصص داخلی است که برگزاری این گونه رویدادها می‌تواند بازار عرضه و تقاضا را به هم نزدیک کند.

منبع: فارس

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا