اخبار استان ها

سازمان برنامه و بودجه به وظیفه خود در پرداخت بهای گندم عمل کند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خوزستان، محمد کعب عمیر بامداد _دوشنبه هفتم خرداد_ در گفت‌وگوی ویژه صدا و سیمای خوزستان در خصوص پرداخت مطالبات گندم‌کاران خوزستانی، اظهار کرد: گندم یکی از ۳۲ کالای اساسی است که توسط دولت به صورت تضمینی خریداری می‌شود و باید به پرداخت به موقع آن توجه شود، سال گذشته به دلیل افزایش نرخ خرید گندم مطالبات گندم‌کاران با تأخیر چندماهه پرداخت شد.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۳ در راستای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و به منظور حمایت از تولید محصولات داخلی و حفظ امنیت غذایی کشور، تأمین منابع و نقدینگی لازم برای خرید گندم و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد از محل بند هشت تبصره هشت و ظرفیت‌های آن همزمان با خرید تضمینی گندم تخصیص دهد و پرداخت کند.

نماینده مردم شوش و کرخه ادامه داد: پس از دریافت گندم از کشاورزان پرداخت بهای گندم خریداری شده انجام نشد، پیگیری‌های انجام شده از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشاورزی، بحث مطالبات کشاورزان در هیئت دولت را مطرح کرد، ضمن اینکه موضوع پرداخت از بحث هدف‌مندی یارانه‌ها خارج شده است و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داد تا هفته آینده برای کشاورزان پرداخت داشته باشد.

کعب عمیر تاکید کرد: کشاورزی بحث امنیت غذایی کشور است، کشاورز نیز هزینه‌های خاص خود را دارد و به هر دلیلی در پرداخت مطالبات سازمان برنامه و بودجه در تأمین منابع کوتاهی شده است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما کمک به کشاورز است، نمایندگان خوزستانی در کنار کشاورزان هستند، در بودجه برای پرداخت بهای گندم ردیف اعتباری در نظر گرفته شده و کوتاهی از طرف مجلس در این خصوص نیست، همه نمایندگان خوزستان پیگیر هستند تا سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود عمل کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا