اخبار استان ها

تخلیه ۷۰ هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، روح‌الله شاعلیا، امروز_ شنبه پنجم خرداد_ اظهار کرد: با توجه به اهمیت کالا و تسریع در پهلودهی و تخلیه کالا، یک فروند کشتی حامل ۷۰ هزار تنی گندم بیست‌وششم اردیبهشت در اسکله ۱۵ بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

وی افزود: این محموله گندم در حال انتقال به انبارهای داخلی بندر شهید رجایی است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: در صورت همکاری صاحب کالا و تأمین کامیون، کار تخلیه گندم‌های این شناور تا سه روز آینده به اتمام می‌رسد.

شاعلیا یادآور شد: به منظور تسریع در کار تخلیه و حداکثر نُرم بارگیری این محموله کالای اساسی، ۳ دستگاه مکنده شامل ۲ دستگاه مکنده ۳۰۰ و یک‌دستگاه ۶۰۰ تُنی بر ساعت درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: فروردین سال‌جاری نیز یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

به گزارش سرمایه گستران، سال گذشته (۱۴۰۲) یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶ هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.

در مجموع سال گذشته ۲۷ فروند کشتی کالای اساسی حامل گندم، روغن، برنج، ذرت، شکر، جو، خمیر کاغذ و کود شیمیایی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، شش پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا