اخبار استان ها

تزریق ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای عملیات اجرایی سد گلورد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، حیدر داوودیان، صبح امروز _شنبه پنجم خرداد_ در حاشیه بازدید از سد گلورد در جمع خبرنگاران با بیان این‌که آبگیری کامل سد گلورد مستلزم بهره‌برداری از پل و گشایش جاده جایگزین روستاهای بالادست سد است، اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پل با توجه به پایان عملیات زیرسازی و کوله‌های شرقی و غربی، ساخت قطعات سازه و انجام شدن بخشی از عملیات نصب قطعات پل حدود ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: وزن مجموع سازه پل نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ تن است که حدود دو هزار تن از قطعات به محل نصب انتقال داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه عملیات نصب قطعات سازه که مرحله نهایی این طرح محسوب می‌شود و با روند خوبی از هر دو سمت شرقی و غربی پیش می‌رود و به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی رسیده است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریور نصب قطعات پل به پایان برسد.

داوودیان با اشاره به اینکه با توجه به پیچیدگی‌هایی که این پل دارد، سازه‌ای منحصربه‌فرد محسوب می‌شود، عنوان کرد: پل سد گلورد دومین پل از این نوع است که در ایران ساخته می‌شود و با بهره‌برداری از آن علاوه بر آبگیری کامل سد، یکی از جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای کم‌نظیر شمال کشور ایجاد خواهد شد.

وی از هزینه ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای مجموعه سد و پل گلورد مطرح کرد و گفت: حدود هفت هزار میلیارد ریال از این مبلغ در دولت سیزدهم رقم خورد.

این مسئول ادامه داد: در سفر اخیر هیئت دولت به مازندران نیز چهار هزار میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبار، شاهد بهره‌برداری پل و سد در زمان مقرر باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا