اخبار استان ها

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در تیران و کرون

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، امیر عرب عصر امروز _سه شنبه بیست و ششم اردیبهشت_ در کارگروه بررسی و رصد تصادفات تیران و کرون اظهار کرد: فروردین و اردیبهشت حجم بالایی از ترددهای مسافران به سبب تعطیلات نوروز، عید فطر و هوای مناسبت غرب استان در این منطقه انجام شده است.

وی افزود: احتمال وقوع تصادفات با رشد ترددهای جاده‌ای افزایش پیدا می‌کند اما با این وجود کاهش تصادفات در این منطقه رقم خورده که تدابیر راهداری و حمل و نقل و پلیس در این خصوص نقش داشت.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی تیران و کرون ادامه داد: بارندگی‌ها نیز احتمال وقوع حوادث ترافیکی را نیز ایجاد می‌کرد اما در این شرایط شاهد سلامت در ایمنی بوده‌ایم.

عرب با بیان اینکه کاهش تصادفات ترافیکی مورد انتظار است، تصریح کرد: تصادفات در این شهرستان در ۲ ماهه اخیر نسبت به سال گذشته کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته و تصادفات فوتی یک مورد ثبت شده است.

وی خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم و بی توجهی به جلو را از مهم‌ترین عوامل وقوع حوادث ترافیکی در جاده‌های بیرون شهری و درون شهری این شهرستان اعلام کرد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی تیران و کرون نظارت‌های پلیس، حضور تیم‌های راهداری، قانونمداری رانندگان و اصلاح نقاط پر حادثه را در کاهش حوادث ترافیکی مهم خواند و اذعان داشت: کاهش تصادفات به قانون‌مداری رانندگان، ارتقای کیفیت خودرو و رفع مشکل جاده‌ها و خیابان‌ها نیاز دارد.

عرب با اشاره به اینکه وضعیت آسفالت جاده‌های بیرون شهری این شهرستان نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: از پاییز و زمستان سال گذشته تاکنون اصلاح آسفالت جاده‌ها انجام و روکش نصب شده اما بخش‌هایی از آن باقی‌مانده است.

وی بیان کرد: تعریض جاده‌ها و رفع مشکلات محورهای مواصلاتی نیازمند مساعدت اداره کل راه و شهرسازی برای احداث جاده و مسیر جدید بوده تا علاوه بر تسهیل ترددها شاهد رفع نقطه پر حادثه باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا