اقتصاد کلان

روابط تجاری مازندران با روسیه تقویت می‌شود

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، سید عباس حسینی؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در جلسه وبیناری با استانداری ولگاگراد که با حضور نمایندگان شرکت‌های روسی و مازندران در استانداری برگزار شد، با اشاره به افزایش تحرک دیپلماسی اقتصادی و تعمیق بخشیدن به ارتباطات دوسویه گفت: با بررسی دقیق  موضوعاتی که قابلیت تفاهم و قرارداد را دارند می‌توان مناسبات اقتصادی را رونق بخشید.

 وی بیان کرد: افزایش تبادلات با روسیه در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی بوده و با افزایش تعاملات و جلسات با استان های متناظر با ورود سفارت ایران در روسیه و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران برنامه‌ریزی شد.

حسینی پیگیری موضوعات مورد توافق را بخشی از خروجی برپایی این جلسه دانست و تصریح کرد: توانمندی بخش خصوصی دو استان با رویکرد صادرات و واردات ارائه شد و تفاهمات اولیه شکل گرفت.

وی افزود: مقرر شده اطلاع دقیق طرفین به اشتراک گذاشته شود و سفارت ایران در مسکو قرار است جلسه آتی با رویکرد مباحث گمرکی ارزی با مسئولین مرتبط با هر حوزه را تدارک ببیند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: افزایش مناسبات و مراودات تجاری بین مازندران و استان‌های متناظر با کشورهای حوزه خزر یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی استان و سیاست‌گذاری دولت مردمی است.

وی افزود: سال گذشته صادرات از مازندران به روسیه به لحاظ وزنی بیش از یک میلیون تن ثبت شد و با رشد ۱۳۴ درصدی همراه بود.

حسینی یادآور شد: این صادرات با ارزشی بیش از ۷۰میلیون دلار با رشد ۱۳۶ میلیون دلاری همراه بوده است.

وی با اشاره به واردات از روسیه نیز خاطرنشان کرد: ۸۹۲ هزار تن کالا با رشد ۸۷ درصد که ارزش دلاری بیش از ۳۷۸ میلیون دلار داشت انجام شد و این واردات با رشد ۵۴ درصدی همراه بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران پیش بینی کرد: با پیگیری صورت گرفته شاهد روند افزایش صادرات مازندران به روسیه باشیم.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا