اخبار استان ها

تولید ۵۰ هزار اصله نهال و گل در گلخانه شهرداری خرم‌آباد

سیداصغر شاهرخی در گفتگویی، اظهار کرد: در نهالستان سازمان انواع گل و نهال مانند پیچ اناری، شاتوت، توت، انجیر، چنار، پیچ اناری، توری، انواع گل رز، گیاهان دارویی مانند اسطوخودوس، رزماری و عشقه تولید می‌شود و پس از پرورش برای کاشت در سطح پارک‌ها، بلوارها و ادارات شهر گلدان‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه انواع گل رز خودکفا هستیم، افزود: گل ختمی نیز یکی دیگر از گل‌های تولیدی است که برای بلوارهای سطح شهر استفاده می‌شود، این گل یک گل دائمی است و چهار ماه گل دارد.

مسئول گلخانه سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: به ژاپنی نیز از دیگر گونه‌ها است که برای کاشت در سطح بلوارها استفاده می‌شود و ایام بهار دارای گل است، پیچ امین الدوله نیز که مانند آبشار یک دیواره سبز را تشکیل می‌دهد در این گلخانه پرورش داده می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: امسال و با توسعه گلخانه ۲۵۰۰ اصله نهال توت و ۷۵۰۰ شاتوت، برای بلوارها و پارک‌های سطح شهر آماده کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به خواص گیاهان دارویی و سبزینگی آنها در تمام فصول، در صورت توسعه گلخانه تولیدات خود را در زمینه گیاهان دارویی افزایش خواهیم داد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا