اخبار استان ها

ورود دستگاه قضایی ایلام به رفع موانع تولید واحدهای غیرفعال

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از ایلام، عمران علی‌محمدی امروز _چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت‌_ در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ “جهش تولید با مشارکت مردم” است بنابراین علاوه بر اجرای قانون باید منویات رهبر معظم انقلاب نصب العین قرار بگیرد.

وی افزود: تمام فعالیت‌ها و الزامات، و دیدگاه‌ها و نگرش‌ها باید به صورت علمی و واقعی در راستای رفع موانع تولید تغییر کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: برای جهش تولید، واحدهای تولیدی باید سرمایه در گردش داشته باشند زیرا تولید با وجود محدودیت‌ها و بدون سرمایه در گردش جهش ندارد.

علی‌محمدی اضافه کرد: بانک‌های غیر تخصصی باید حداقل ۱۵ درصد منابع خود را به تحقق شعار سال اختصاص دهند و با فساد اقتصادی مبارزه کنند.

وی با تاکید بر تقویت واحدهای تولیدی که به صورت تعاونی کار می‌کنند، افزود: از کارآفرینان و کشاورزان به صورت علمی و نوین حمایت شود و به کاهش هزینه‌های آن‌ها کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: باید ضمن اعتماد به تولید کنندگان، در راستای رفع موانع تولید آن‌ها اقدام کنیم، دستگاه قضائی استان به رفع موانع تولید واحدهای نیمه فعال و غیر فعال به صورت ویژه رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش سرمایه گستران، در این جلسه وضعیت صادرات از مرز بین المللی مهران، برنامه عملیاتی برای افزایش مبادلات سال جاری، آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان، و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در زمینه حداکثر بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان‌ها، موانع احتمالی پیش رو و گزارش ادارات و سازمان‌های متولی در خصوص تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید و برنامه‌های در دست اقدام برای تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” بررسی شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا