اقتصاد کلان

پرداخت ۲۳۵ میلیارد تسهیلات اشتغال به مددجویان البرزی

– اخبار استانها –

وجیهه محمدی فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در البرز اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲  با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان به تعداد ۱۵۵۵ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی جمعا مبلغ  ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره با نرخ سود چهار درصد پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: بهزیستی استان البرز در طی سال گذشته با ثبت اطلاعات سه  هزار و ۱۱۸ نفر در سامانه رصد اشتغال ، تحقق ۱۰۱ درصدی از برش سه هزار و ۸۳ نفری تعیین شده را به ثبت رساند که راستی آزمایی آن نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز صورت گرفته و تلاش کردیم تا حد ممکن مشاغل پایدار را برای جامعه هدف ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به تمدید مهلت  پرداخت تسهیلات از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل‌، تعداد ۹۳۸ نفر دیگر درجریان پرداخت قراردارند که ان‌شاالله با همکاری بانک‌ها ‌این اقدام به شکل شایسته در جهت رفع مشکل جامعه هدف صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص حمایت و تشویق کارفرمایان در جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی تصریح کرد: در بخش کارفرمایی نیز پرداخت تسهیلات در صورت به‌کارگیری جامعه هدف بهزیستی به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان تا سقف چهار میلیارد تومان با نرخ سود ۴ درصد و اقساط ۸۴ ماهه پرداخت می شود.

محمدی فلاح با اشاره به پرداخت دستمزد (یارانه ارتقای کارایی) توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار گفت: همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به شرط به کارگیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار تحت حمایت سازمان از جمله مشوق‌های ما در بحث اشتغال افراد است.

مدیرکل بهزیستی البرز در پایان بیان کرد: همچنین در بحث حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و کمک هزینه ارتقای کارایی مبلغ ۵ میلیارد و۸۰۰میلیون تومان به ۶۳۰ نفر از مددجویان پرداخت شده است.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا