پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

جشنواره فیلم کوتاه با موضوع کسب وکاردر اصفهان برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، ابوطالب جلالی مدیر کل استان در تشریح این خبر گفت: این جشنواره، در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در برگیرنده یک محور کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و با هدف شناسایی کسب و کار و نشان دادن جایگاه مهارت آموزی برگزار می شود، مستند سازی های کسب و کار ارسال شده به دبیر خانه جشنواره در یک زمان سه دقیقه ای که استاندارد فیلم سازی است ارائه می شود.

جلالی در ادامه  بااشاره به اینکه بعضی ازمشاغل که درگذشته برحسب نیازوباتوجه به فرهنگ،تمدن وبواسطه دانش وهنربومی شکل گرفته اندبه دلیل عدم توجیه اقتصادی،مهارت آن به افراددیگرمنتقل نشده ودرحال زوال و نابودی هستند، اظهار کرد: مستند سازی و ارائه آن نیز با هدف حفظ و احیای جایگاه خاص این گونه مشاغل انجام می شود، این موضوع علاوه بر این که از ناپدید شدن حرفه جلوگیری می کند، می تواند بعنوان مبنایی برای پایه ریزی مشاغل متنوعی استفاده شود. در واقع علاوه بر ضرورت حفظ و احیای این مشاغل، اینها مشاغلی پتانسیل برای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستند.

وی افزود: مستند سازی های کسب و کارها در دو بخش ارائه می شود، در واقع هر شخص در جامعه با کسب و کار کوچک و یا بزرگ می تواند از دریچه دوربین حرفه خود را به مخاطبین معرفی کند، یا این که ممکن است کسب و کار را شخص سومی که فقط یک بازدید کننده است به مخاطبین ارائه دهد.

جلالی با تصریح این که جشنواره فیلم کوتاه کسب و کار با تعامل روابط عمومی شهرداری اصفهان،مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه ای اصفهان و کاشان، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان، کانون مساجد استان اصفهان و صنایعی مانند مجتمع فولاد مبارکه، گروه صنایع غذایی نامی نو  وشرکتآنیلرسانهبرتربرگزارمیشود،گفت: حضوراین مجموعه درکناریکدیگرعلاوه برنقش آفرینی مادی و معنوی احتمالی برای مشاغل مختلف، ابزاری برای ارزیابی و مقایسه از میزان اشتغالی زایی بر حسب سرمایه گذاری است. در واقع این جشنواره سنگ محکی برای اشتغال زایی مشاغل کوچک و بزرگ نیز فراهم خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا