اخبار استان ها

پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در استان یزد + فیلم

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد، سیدمحمد رستگاری ظهر امروز _یکشنبه، بیست‌وسوم اردیبهشت_ در نشست با خبرنگاران استان یزد از برپایی پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران به میزبانی استان یزد خبر داد و اظهار کرد: برپایی نمایشگاه فرصت مناسبی برای بازدید فعالین صنایع دستی از کارگاه‌های صنایع دستی در یزد خواهد بود و امسال در این جشنواره با برنامه‌های تأثیرگذار فرهنگی از این رویداد فرهنگی مهم بهره‌برداری خوبی خواهیم داشت.

مجید عربی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز در ادامه اظهار کرد: بر اساس نظر وزارت میراث فرهنگی امسال در ۱۰ استان کشور که پتانسیل و توانایی برگزاری نمایشگاه در سطح ملی را داشتند نمایشگاه صنایع دستی دایر می‌شود.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران _ یزد در روز سه‌شنبه با حضور مریم جلالی، معاون وزیر و استاندار یزد خبر داد و افزود: این نمایشگاه در سالن A نمایشگاه بین‌المللی یزد در ۲۳۷ غرفه با حضور فعالین صنایع دستی کل کشور برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: ۱۳۰ غرفه از نمایشگاه متعلق به سایر استان‌ها، ۱۶ غرفه برای شهرهای جهانی و مابقی برای صنایع دستی استان یزد است، همچنین ۱۲ غرفه پخت نان سنتی در محوطه بیرونی و ۱۲ غرفه سیاه چادرهای عشایر در میدانگاه برپا خواهد بود، ۱۲ غرفه جانبی نیز توسط اداره کل در امور مختلف فعال است.

پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در استان یزد + فیلم

عربی از راه‌اندازی شورای علمی و آموزشی صنایع دستی خبر داد و گفت: آموزش از حوزه‌های مهم صنایع دستی بوده و در جشنواره امسال چندین پنل تخصیصی با حضور اساتید برجسته دانشگاه، استادکاران و مسئولان استان برگزار خواهد شد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و ادامه داد: بانک کارآفرینی امید در نمایشگاه حضور دارد و خرید اعتباری صنایع دستی را برای علاقمندان به این خرید صنایع دستی ارائه می‌دهد و امسال رقم سه میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به این امر اختصاص یافته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا