اخبار استان ها

سال ۱۴۰۳ سال تمرکز بر حوزه بسته‌بندی صنایع دستی است + فیلم

مریم جلالی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در یزد در گفتگویی در یزد اظهار کرد: در امر توسعه صنایع دستی در کشور، همگرایی بین بخشی در میراث فرهنگی و گردشگری با صنایع دستی را نیاز داریم، علاوه بر این همگرایی فرابخشی با حضور آموزش و پرورش برای توسعه هر چه بهتر و ماندگار صنایع دستی لازمه توسعه و رونق تولیدات صنایع دستی است.

وی افزود: شعار امسال، صنایع دستی، پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی است، برای تحقق این امر همه دستگاه‌ها به خصوص آموزش و پرورش، آموزش عالی، فنی و حرفه‌ای وزارت صمت باید پای کار باشند و همه دست به دست هم دهند تا سبب تقویت توجه به این بخش و سبب گسترش بازار صنایع دستی شویم.

معاون صنایع دستی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ویژه صنایع دستی در دست انجام است، تصریح کرد: مقدمات کار در حال فراهم شدن است و هنرمندان، به عنوان سهام‌داران این شرکت شده و امیدواریم بتوانیم با این اقدام در عرصه هنری صنعتی و بازرگانی نقش آفرینی داشته باشیم.

جلالی از تعیین شرکت‌های پشتیبانی برای امر بسته‌بندی محصولات و صنایع دستی خبر داد و گفت: در راستای اتصال صنایع دستی به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق، تلاش شد تا در امر بسته‌بندی پیوند همکاری ایجاد شود و به هنرمندان نیز خدمات ارائه شود.

وی افزود: جامعه سنتی هنرهای صنایع دستی باید به این امر واقف شود و بپذیرند که بسته بندی برای آن‌ها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: انتظار داریم که از صنایع دستی برای بسته بندی سایر محصولات استفاده شود و یک رابطه دو سویه برقرار شود و از سایر محصولات نیز برای بسته‌بندی صنایع دستی استفاده گردد.

جلالی گفت: با شرکت‌های دانش بنیان در حال همکاری هستیم و یک رویداد صد منظری را طراحی کردیم تا برای کمک به بسته‌بندی نوین در صنایع دستی از این طرح‌ها استفاده شود.

وی سال ۱۴۰۳ را سال توجه به امر بسته‌بندی محصولات و صنایع دستی دانست و افزود: بسته‌بندی صنایع دستی برای امر صادرات لازم و ضروری است.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: اکنون به شدت در حال زمینه‌سازی و تسهیل‌گری در امر صادرات هستیم، در بازار جهانی نمی‌توانیم نقش آفرینی کنیم مگر اینکه برند اختصاصی، استانداردسازی قیمت، کیفیت، مرغوبیت و یک بسته‌بندی منحصر به فرد داشته باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا