اخبار استان ها

در خصوص رئیس جمهورهای آینده به کمتر از شهید رئیسی قانع نمی‌شویم

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه چهارم خرداد_ در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین اظهار کرد: حضرت ابراهیم چون در چهارچوب شرع، حلال و حرام را رعایت و کار می‌کرد و چون اهل افراط و تفریط نبود و چون فقط برای خدا کار می‌کرد و مخلص بود و چون شکرگذار بود، برای امت‌ها الگو شد.

وی ادامه داد: شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان یک مدیر تراز انقلاب اسلامی به عنوان رئیس یک دولت اسلامی برای سایر رؤسای جمهور، رؤسای قوا و رؤسای پایین دست خود، تبدیل به یک الگو شده است.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: رؤسا و کارمندان ادارات باید در کارهایشان اعم از امورات فردی و اجتماعی تقوا، دوری از تجملات را رعایت و کار خالصانه، فراوان و برای خدا انجام دهند و کار مردم را پیش ببرند و برای به سرانجام رساندن کارها در سریع‌ترین زمان ممکن پشتکار داشته باشند و از حواشی سیاسی و جناحی و مخل فعالیت دوری کنند.

مطهرخو با بیان اینکه قانون نباید ابزاری برای حل نشدن کار مردم شود، گفت: مسئولان باید به دنبال راه برای حل مشکلات مردم باشند و قانون را بر سر مردم چوب نکنند و موارد گفته شده انتظار ما از یک مدیر تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: توجه و ارتباط و اتصال به منبع لایزال خدا و اهل بیت (ع) یک نکته مهم و اساسی در مدیریت‌های اساسی و کلان است که موفقیت‌های شهید رئیسی به همین امر برمی‌گردد.

شهید رئیسی میراثی مدیریتی از خود به جای گذاشت

امام جمعه شهرستان نائین اضافه کرد: هرچه مسئولیت سخت‌تر، ارتباط بیشتر و اتصال قوی باید باشد و این رمز موفقیت مدیر تراز انقلاب اسلامی است و این ویژگی‌ها اگر در رئیس و مدیر یک مجموعه وجود داشته باشد، به مدیران زیردست نیز انتقال پیدا می‌کند.

مطهرخو با اشاره به شهید امیر عبداللهیان گفت: وزیر شهید امور خارجه، وزیر انقلابی و مدافع آرمان فلسطین بود که دیپلماسی اقتدار و عزت را به جای دیپلماسی بخند و ذلیلانه در عمل نمایان کرد.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی، میراثی مدیریتی در معنویت و اخلاق، شیوه‌های مدیریتی و خصوصیات انقلابی از خود به جای گذاشت و بسیار در حق این مرد بزرگ با نیش و کنایه‌ها جفا کردند.

امام جمعه شهرستان نائین با اشاره به خصوصیات انقلابی و اصول مدیریتی و شیوه مدیریت حکومت اسلامی، گفت: شهادت شهید رئیسی، ملاک‌های خوبی را در عمل برای مردم برای انتخاب رئیس جمهورهای آینده نشان داد و ما به کمتر از آیت الله رئیسی نباید قانع شویم.

در خصوص رئیس جمهورهای آینده به کمتر از شهید رئیسی قانع نمی‌شویم

اگر شنبه‌ها تعطیل شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مطهرخو با اشاره به اضافه شدن یک روز تعطیلی به ایام هفته اظهار کرد: در مورد دلیل تعطیلی جمعه‌ها در جامعه اسلامی در خطبه اول کامل صحبت کردم که البته همین روز جمعه هم کسب و کارها تعطیل نیست و فقط برای پرداختن به نماز جمعه، دستور تعطیلی کسب و کارها را داده است.

وی ادامه داد: در سالی که به نام جهش تولید است، یک روز به تعطیلی همه کسب و کارها و تولید اضافه خواهد شد و این چه مبنایی دارد که می‌خواهیم جهش تولید کنیم و یک روز در هفته را تعطیل کنیم؟

امام جمعه شهرستان نائین افزود: دولتی که برای میان‌تعطیلی‌ها سختگیری می‌کند، چطور می‌خواهد یک روز در هفته را در این سال و در این شرایط اقتصادی تعطیل کند؟

مطهرخو خاطرنشان کرد: با تعطیلی شنبه‌ها، در اصل از ظهر پنج شنبه تعطیلی شروع می‌شود و مردم به جای آماده شدن برای مراسم اموات، صله‌رحم، زیارت اهل قبور و مراسم عبادی جمعه، برای تفریح بار سفر می‌بندند و مشکلات ترافیک، سوخت، کشته‌ها، هزینه درمان، بیمه، آلودگی محیط زیست و افزایش هزینه‌های دولت را در پی خواهیم داشت.

در خصوص رئیس جمهورهای آینده به کمتر از شهید رئیسی قانع نمی‌شویم

وی تاکید کرد: نمایندگانی که این طرح را تصویب کردند باید محاسبه کنند که رفتن سود معاملات جهانی به جیب عده‌ای خاص که ارتباطی با تعطیلی شنبه‌ها ندارد آیا منجر به رونق اقتصادی خواهد شد و یا جلوگیری از آفات این طرح باعث رونق اقتصادی خواهد شد؟.

امام جمعه نائین تصریح کرد: به قدری کار برای مجلس وجود دارد که این مسائل اولویت ندارد و آیت‌الله آل‌هاشم در آخرین خطبه خود، نمایندگان مجلس را به کارهای درست، تصمیمات متقن و دخالت نکردن در انتصابات توجه داد.

مطهرخو افزود: اگر نماینده‌ای ولایت‌مدار باشد، وقتی رهبر معظم انقلاب نمایندگان را از دخالت در انتصابات منع می‌کنند و بر این مهم تاکید می‌کنند، نماینده ولایت‌مدار باید بپذیرد و نه اینکه به دنبال بهانه‌ای دیگر باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا