اخبار استان ها

کنگره استانی بزرگداشت «ملاعبدالله باشماق» در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، کنگره استانی بزرگداشت ملأ عبدالله باشماق، از شخصیت‌های برجسته استان کردستان، امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ با حضور جمعی از علما، مسئولان و مردم در روستای باشماق دهگلان برگزار شد.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، در این مراسم اظهار کرد: کردستان در طول تاریخ همواره مهد علم و عرفان، دانشمندان و علما و مرکز وحدت شیعه و سنی بوده است‌.

وی با بیان اینکه علما سنگربانان سنگر توحید، وحدت، اخوت و برادری هستند، افزود: علما در طول تاریخ، پیمانی را که با خدای خود بستند ترک نکردند و بشریت را ارشاد و راهنمایی کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای علم و علما در دین اسلام، گفت: علما نه فقط برای ادای فرایض دینی، بلکه برای تمامی مسائل زندگی بشریت می‌توانند راهنما باشند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: امروز مسئولان استان کردستان در حال خدمتگزاری به مردم و تلاش برای توسعه این استان هستند و این استان روز به روز شکوفاتر می‌شود.

ماموستا عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت والای ملأ عبدالله باشماق، گفت: عالمی که صد سال پیش از دنیا برود و هنوز نام و یاد او برای مردم زنده باشد، نشانه بزرگی اوست.

وی با بیان اینکه ما در کردستان علما و بزرگان بسیاری داریم که هنوز مورد توجه مردم هستند، افزود: اینکه هزاران سال پیش افرادی از دنیا رفته و هنوز نام آنها در بین مردم ماندگار است، نشان دهنده شخصیت بزرگ و والای این افراد است.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: معرفی شخصیت‌های برجسته ملی، مذهبی، فرهنگی و هنری منطقه از جمله رسالت‌های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه در راستای معرفی این شخصیت‌ها و اندیشه‌های آنان به عنوان الگو و سرمایه اجتماعی برای جوانان و نوجوانان، سلسله برنامه‌های نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان برگزار می‌شود، افزود: کنگره بزرگداشت ماموستا ملأ عبدالله باشماق نیز در همین راستا در شهر دهگلان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در دیگر شهرستان‌های تابعه استان نیز از جمله بانه، بیجار و سنندج مراسم‌های بزرگداشت با هدف معرفی این شخصیت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی و دینی برگزار خواهد شد.

به گزارش سرمایه گستران، در این مراسم همچنین از کتیبه دبیرخانه کنگره دائمی ماموستا ملأ عبدالله باشماق رونمایی شد و از دست اندرکاران برگزاری این کنگره تجلیل به عمل آمد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا