اقتصاد کلان

شکست‌های کابینه نتانیاهو همچنان ادامه دارد

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از گروه عبری خبرگزاری تسنیم، گاد لیئور خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد در یکی از جدیدترین ناکامی‌های رسانه‌ای شده در مورد کابینه نتانیاهو اعلام شده است که تورم در اسرائیل دو برابر میزان پیش بینی شده در قانون بودجه امسال خواهد رسید.

به نوشته این خبرنگار کابینه اسرائیل به دلیل ناکار آمدی و ناتوانی خود اسرائیل را وارد دور جدیدی از گرانی و تورم کرده است به نحوی که تورم از مرز ۴ درصد فراتر خواهد رفت.

به اعتقاد کارشناسان، ناکارآمدی و سردرگمی کابینه اسرائیل بعد از جنگ ۷ اکتبر باعث شده است تا دست وارد کنندگان و کارخانه‌ها برای افزایش قیمت کالاهای باز باشد و آنها به سرعت به دنبال افزایش هر چه بیشتر قیمت‌ها باشند.

براساس گزارش یدیعوت آحارانوت: بودجه اسرائیل فشل و بحران اقتصادی شدیدتر می‌شود و کسر بودجه باعث خواهد شد تا در آینده بسیار نزدیک شاهد افزایش مالیات‌ها وکاهش بودجه اختصاص یافته به وزارتخانه‌ها باشیم در حالی که هنوز هم هرج و مرج حاکم بر قانون بودجه نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، طی ۷ ماه جنگ علیه غزه، اسرائیل ۶۰ میلیارد شیکل (حدود ۱۶ میلیارد دلار) هزینه کرده است.

اولمرت با انتقاد از نتانیاهو: جنگ در غزه باید متوقف شودصدر الحسینی: امکان صدور حکم جلب نتانیاهو وجود داردلاپید ادعاهای نتانیاهو را رد کردرسانه عبری: شکست‌های نتانیاهو حد و مرزی ندارد

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا