اخبار استان ها

فتح خرمشهر باعث تثبیت نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، سردار ابراهیم جباری در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در حرم هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل اظهار کرد: در عملیات بیت‌المقدس که باعث آزاد سازی خرمشهر شد، رزمندگان غیور ایران با رشادت و فداکاری، در ۳۴ روز مقاومت جانانه دشمن متجاوز را از خاک میهن بیرون رانده و به جهانیان نشان دادند که در دفاع از ارزش‌های انسانی ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌دهند؛ فتح خرمشهر باعث تثبیت نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور شد و نشان داد که این نظام از پشتوانه‌ای قوی و مردمی برخوردار است.

وی افزود: حماسه سوم خرداد فقط یک پیروزی نظامی نبود، بلکه یک پیروزی معنوی و فرهنگی نیز بود که نشان داد ملت ایران در سایه‌ی رهبری امام خمینی (ره) و با اتکا به ایمان و باورهای خود می‌توانند بر هر دشمنی غلبه کنند.

مشاور عالی فرمانده سپاه گفت: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بزرگ بیت‌المقدس، روحیه آنان را تقویت کرد و به آن‌ها باور پیروزی داد.

جباری گفت: آزادسازی خرمشهر، ابهت پوشالی ارتش عراق را در هم شکست و به دنیا نشان داد که ایران در دفاع از خود مصمم است؛ از سویی مردم ایران را از هر قشر و گروهی متحد و به آن‌ها ثابت کرد که می‌توانند با همدلی و اتحاد بر هر مشکلی غلبه کنند.

وی افزود: با آزاد سازی خرمشهر، حدود ۵۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران از چنگ دشمن آزاد و یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های ارتش عراق در جنگ ایران و عراق رقم خورد.

مشاور عالی فرمانده سپاه با تشریح شرایط کشور در زمان انجام عملیات بیت‌المقدس، دو عامل حضور مردم و فرهنگ ایثار و شهادت را عامل آزادسازی خرمشهر دانست و تاکید کرد: نگاه عرفانی امام (ره) به آزادی خرمشهر باید در تمام ادوار زندگی کلید واژه و درس زندگی مردم ایران باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا