اخبار استان ها

امکان جذب ۲۰۰ میلیارد بودجه برای شرکت‌های دانش‌بنیان قزوین

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی عصر امروز -سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت- در جمع فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: خوشبختانه در استان قزوین هماهنگی بسیار خوبی بین استاندار، معاونان، رؤسای پارک و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که موفقیت‌ها را دوچندان کرده است.

وی اضافه کرد: از برش استانی در قزوین با جدیت حمایت می‌کنیم چون همه عوامل مهیاست و ظرفیت‌های ملی دارد و تاکید داریم که تا ماه‌های آینده برش استانی انجام شود و در محور مرجعیت علمی از دانشگاه‌ها انتظار کمک داریم، چون محور زیرساخت‌ها وجود دارد؛ بایستی سهم استان و ملی و نحوه سرمایه‌گذاری‌ها مشخص شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری یادآور شد: محور کمک‌ها برای افزایش گردش مالی و چهار محور منابع استانداری، کمک‌های بلاعوض، اعتبار مالیاتی و بخشی از تسهیلات صندوق شکوفایی و پژوهش است و در مدت دو سال می‌توان از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۱,۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد.

فیروزآبادی افزود: برش استانی قزوین را مصوب می‌کنیم و از منابع بلاعوض برای افزایش توان مالی صندوق کمک خواهیم کرد تا کارها شتاب گیرد. هر استان چند محور دارد که یک محور توسعه پلتفرم‌های حاکمیت حکمرانی دانش‌بنیان است و قزوین می‌تواند در این زمینه هم این مدل را اجرایی کند.

وی ادامه داد: درباره اعتبارات مالیاتی چون در قزوین شما ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات می‌دهید، اگر دو درصد برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان جذب شود، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود. بنابراین اگر مؤدی مالیاتی در عرصه تحقیق و توسعه و یا زیرساخت وارد شود، می‌تواند معادل آن از معافیت مالیاتی برخوردار شود که در حالت استاندارد ۴ تا ۵ میلیارد تومان تأمین می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: در ماده اعتبار ۱۴ اگر یک شرکتی طرح توسعه تعریف کند می‌توانیم از محل ۲۰۰ میلیارد تومان به چند شرکت کمک کنیم که در زیرساخت‌ها کار سخت‌تر است. در اواخر سال گذشته از دولت مصوبه گرفتیم که اگر یک مؤدی پول را به صندوق تأدیه کرد، گواهی می‌گیرد و انتظار نمی‌کشد.

فیروزآبادی با بیان اینکه از نظر قانون مؤدی که از اعتبار مالیاتی استفاده می‌کند، در واقع از سرمایه دولت بهره برده است، گفت: برای اینکه جذابیت ایجاد کنیم، فرصت‌هایی می‌دهیم که انگیزه بیشتر شود، اما فرد مالکیت و تعهد استفاده ندارد.

وی افزود: کارگزاری شرکت‌های دانش بنیان به ۲۰ کارگزاری در استان‌ها واگذار شده تا از مراجعه صاحبان شرکت‌ها به تهران جلوگیری شود و قزوین هم این ظرفیت را دارد که این مسئولیت را برعهده بگیرد و از این پس شرکت‌های نوپای دانش بنیان می‌توانند به پارک علم و فن‌آوری استان مراجعه کرده و مراحل کسب مجوز را طی کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اضافه کرد: هر استان چند محور دارد که یک محور توسعه پلتفرم‌های حاکمیت حکمرانی دانش‌بنیان است و قزوین می‌تواند در این زمینه هم این مدل را اجرایی کند. توسعه شبکه تحقیق و توسعه شرکت‌های سنتی هم در اولویت است و ما کمک می‌کنیم تا این دسته از صاحبان شرکت‌ها تشویق شوند.

فیروزآبادی از اعطای وام حمایتی به واحدهای صنعتی برای راه‌اندازی شرکت تحقیق و توسعه خبر داد و گفت: اگر واحد صنعتی خود چند نفر را جذب کرده و شرکت تحقیق و توسعه راه‌اندازی کند تا به تدریج پلی ارتباطی با پارک ایجاد شود، از تسهیلات معاونت برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: کارگزاری شرکت‌های دانش بنیان به ۲۰ کارگزاری در استان‌ها واگذار شده تا از مراجعه صاحبان شرکت‌ها به تهران جلوگیری شود و قزوین هم این ظرفیت را دارد که این مسئولیت را به عهده بگیرد و از این پس شرکت‌های نوپای دانش بنیان می‌توانند به پارک علم و فن‌آوری استان مراجعه کرده و مراحل کسب مجوز را طی کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا