اخبار استان ها

دولت گرانی را کنترل کند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی؛ این مرجع تقلید در دیدار رئیس جمهور، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، از اقدامات و فعالیت‌های دولت تشکر و قدردانی کرد.

وی ایجاد امید و نشاط در جامعه را از جمله مأموریت‌های مهم دولت دانسته و افزود: اینکه نسبت به دردها و مشکلات مردم آگاه بوده و درصدد درمان هستید، مایه امیدواری است.

این مرجع تقلید مسأله مسکن و اجاره بهای سنگین را از مشکلات مهم مردم برشمرده و گفت: اجاره مسکن فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می‌کند که دولت باید این مسأله را کنترل کرده و راهکاری برای آن بیابد، چراکه مسکن نقش مهمی در رضایت مردم دارد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی نوسانات نرخ ارز را نیز یکی دیگر از مشکلات برشمرده و اضافه کرد: این نوسانات نرخ ارز بر اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارد و دولت باید نسبت به تأثیرگذاری آن در مسائل اقتصادی برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی در ادامه به گرانی اقلام خوراکی و کوچک شدن سفره‌های مردم اشاره کرد و افزود: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟ دولت باید راهکاری برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته بیابد.

این مرجع تقلید شیعیان بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به خصوص فرودگاه قم تأکید کرد و گفت: دولت‌ها حلقه اتصال یکدیگر هستند، هرچند این موارد در دولت شما آغاز نشده، ولی کاری است که باید در دولت شما انجام شده و به اتمام برسد.

آیت الله مکارم شیرازی قم را شهری ممتاز در جهان شیعه دانست و اظهار کرد: وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه قم با بیش از هشتاد هزار طلبه، باعث می‌شود که قم شهری ممتاز و یگانه در جهان شیعه باشد و باید به این نکته توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: رسم حوزه‌های علمیه بر این بوده که با کمک‌های مردمی اداره شود و اکنون هم باید به همین صورت باشد، و حوزه‌های علمیه هیچ گونه کمک مالی از دولت‌ها نمی‌خواهند، ولی انتظار دارند که مورد حمایت واقع شوند.

این مرجع تقلید شیعیان، کشور را متشکل از جمهوریت و اسلامیت توصیف کرد و گفت: به همان اندازه که به جمهوریت اهمیت داده می‌شود، باید به اسلامیت هم اهتمام داشت.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: راهکار حل مسائل و مشکلات فرهنگی کشور را تدبیر، تشویق و کارهای فرهنگی است و در این مسائل فشار آوردن فایده‌ای ندارد.

وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: از اینکه در حل مشکلات جدی هستید و اهمیت مضاعف می‌دهید، تشکر می‌کنیم و برای موفقیت شما و دولت دعا می‌کنیم.

در ابتدای این دیدار رئیس جمهور محترم گزارش مبسوطی از عملکرد و فعالیت‌های دولت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را ارائه کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا