اخبار استان ها

برگزاری هفتمین جشنواره خوش حسابی عوارض سال ۱۴۰۲ شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس، محمدحسن اسدی در هفتمین جشنواره خوش حسابی عوارض سال ۱۴۰۲ که در راستای تشویق و فرهنگ‌سازی شهروندان جهت پرداخت به موقع عوارض برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار کرد: شهرداری هر روز مشغول به کاری است و امورات جاری نباید دچار توقف شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌ای، این است که در شهر دو میلیون نفری کلان‌شهر شیراز بتوانیم با مشارکت مردم و داشتن شهروندان مسئولیت‌پذیر در ادامه راه طولانی که در پیش داریم، در مقطعی که وظیفه ما است کار خود را به درستی و نحو احسنت انجام دهیم.

اسدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ افرادی که عوارض نوسازی، صنفی، خودرویی و شغلی را تا پایان این سال پرداخت کرده بودند، در سال ۱۴۰۲ جشنواره خوش حسابی برگزار شد و اهدا جوایز به برندگان صورت گرفت، همچنین در سال‌جاری نیز افرادی که تا انتهای سال گذشته عوارض خود را در این حوزه‌ها پرداخت کردند در هفتمین جشنواره خوش حسابی شرکت و برندگان جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: با نگاه به روند افزایشی آمار عوارض می‌توان گفت ۶۰ درصد رشد داشته‌ایم و برای سال ۱۴۰۳ نیز طبق مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز افزایش قابل توجهی خواهیم داشت.

شهردار شیراز با قدردانی از شورای اسلامی شهر شیراز، حوزه‌های معاونت‌های مالی و اقتصادی، فرهنگی، اداره کل ارتباطات و روابط عمومی شهرداری، شهرداران مناطق و سایر افرادی که در این حوزه تلاش کردند تا روند بسیار خوبی را در خصوص پرداخت عوارض در کلان‌شهر شیراز شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: طی یک دهه گذشته در سه مرحله که جشنواره خوش حسابی برگزار شد، روند افزایشی بسیار خوبی را شاهد بودیم.

اسدی اضافه کرد: در برگزاری این جشنواره، هدف‌گذاری و بعد تبلیغاتی که انجام می‌شود، حائز اهمیت است و این موضوع در حالی است که امروز باید مردم را تشویق کنیم تا ۱۰ ماه آینده عوارض شغلی، خودرویی، صنفی و نوسازی خود را پرداخت کنند تا هشتمین جشنواره خوش حسابی که در اردیبهشت برگزار می‌شود به یک روند افزایشی دست پیدا کنیم.

وی افزود: هدف‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که در یک بازه زمانی پنج ساله بتوانیم به یک روند رو به افزایش برسیم، چرا که در برابر هزینه‌هایی که شهرداری دارد و شاید عوارض خودرویی، صنفی، شغلی و نوسازی به چشم نیاید اما این قانون نوسازی و عمران که قدمتی ۵۰ ساله دارد، یک قانون پیشرفته بوده است که علاوه بر هزینه‌های جاری شهرداری، هزینه‌های عمرانی را پوشش بدهد اما به دلیل اختلافی که در قیمت منطقه طبقه‌بندی و قیمت روز بهای املاک و زمین وجود دارد، جبران این شکاف کمی دشوار است.

برگزاری هفتمین جشنواره خوش حسابی پرداخت عوارض در راستای تقدیر از قانونمندی شهروندان شیراز

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه همچنین با تبریک سالروز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) در هفتمین جشنواره خوش حسابی پرداخت عوارض شهرداری شیراز ۱۴۰۲، تصریح کرد: ما به دنبال معرفی شیراز به عنوان یک آرمان شهر هستیم و ۲۰ سال آینده شهر شیراز با محوریت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در این سند گنجانده شده است تا شهر شیراز تبدیل به یکی از بهترین شهرهای دنیا شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر با کار فردی ساخته نمی‌شود، افزود: اگر همه مردم همکاری نمی‌کنند، امکان پیشرفت شهر وجود ندارد، تک تک افراد جامعه به عنوان یک سلول برای بدن باید کار کنند و یک مدیریت به عنوان شاکله عمل کند و در همه دنیا مدل کار، از مردم و برای مردم است و با مشارکت عموم مردم سرمایه‌گذاری اندک جمع شده و برنامه‌ریزی می‌شود و برای آینده شهر هزینه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: هر چه درآمدهایی که از مردم به دست می‌آید، پایدارتر باشد، نگاه شهردار کلان‌تر می‌شود و در مقابل اگر دست مدیر شهر کوتاه‌تر شود و به جای برنامه‌ریزی برای آینده طولانی‌تر مجبور به برنامه کوتاه‌تری می‌شود.

حسینی با اشاره با افزایش پنج برابری بودجه شهرداری شیراز، طی سه سال گذشته ابراز امیدواری کرد: این رقم با توجه به افزایش بودجه متمم در آینده افزایش پیدا خواهد کرد و شهروندان تکلیف قانونی خود را در برابر شهر باید انجام دهند. اما نیازمند کمک برای فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم.

وی شرایط حاضر را به دور از نقطه آرمانی خواند و افزود: از پیشنهادهای خوب در مسیر این فرهنگ‌سازی و گسترش پرداخت افزایش استقبال و دریغ می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان در خصوص برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: این آئین در راستای تقدیر از قانونمندی شهروندان شیراز است.

به گزارش سرمایه گستران، هفتمین جشنواره خوش حسابی پرداخت عوارض شهرداری شیراز ۱۴۰۲ در قالب ۷۰ میلیارد ریال جایزه ارزنده ویژه پرداخت‌کنندگان نقدی و عوارض نوسازی، صنفی و خودرو و ۱۰ درصد تخفیف عوارض نوسازی سال ۱۴۰۲ برگزار شد و به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در این جشنواره هدایای نقدی اهدا شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا