اخبار استان ها

نگه‌داشتن قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای ما جای سؤال است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، فاطمه محمدبیگی شامگاه _شنبه، بیست‌ودوم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در مورد موضوع تورم، گرانی و کاهش ارزش پول ملی دو سوال از وزیر اقتصاد مطرح کردم.

وی افزود: عمده بحث و موضوعات ما در مجلس شورای اسلامی همین تورم، گرانی و معیشت است که برای همین موضوعات قانون‌گذاری کردیم که از جمله این قوانین می‌توان به سه قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون کنترل اجاره‌بها و قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس با بیان اینکه تورم مسکن سهم بزرگی در بازار تورمی کشور دارد، گفت: ۳۰ تا ۷۰ درصد سبد هزینه خانوار را مسکن تشکیل می‌دهد و به همین خاطر در این حوزه سه‌قانون در مجلس یازدهم وضع کردیم تا تورم حوزه مسکن را مدیریت کنیم، امادولت در اجرای برخی قوانین فشل است.

محمدبیگی تصریح کرد: معتقدم دولت قدر و منزلت مجلس را به‌جا نیاورد، آن هم مجلسی که چهار سال پیاپی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مجلس انقلابی مطرح شده که این عنوان انقلابی بر مبنای شاخصه، چالش‌ها و سیاست‌گذاری‌ها بوده و چرا دولت نمی‌آید اجرای قوانین را خوب انجام دهد که شرمنده شما نشویم.

وی ادامه داد: در حوزه نظارت بالای سر مسئولان در استان و کشور ایستادیم و کوه نمی‌آییم و حتی اگر مسئولان تخلف کنند، روی آنتن زنده این تخلف‌ها را برملا می‌کنیم و در این موضوع کوتاه نمی‌آییم، در حوزه زیرساخت مسکن دولت را موفق می‌دانم، اما اینکه روی سفره مردم بیاید و مردم آن را لمس کند، هنوز به آن نقطه نرسیدیم.

نارضایتی از عملکرد دولت در حوزه معیشت

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با ذکر اینکه در حوزه نظارتی تلاش خودم را کردم، هر چند از عملکرد دولت در حوزه معیشت ناراضی هستم، تصریح کرد: به برخی آدم‌های غیرکارشناس در دولت پست داده شده که نمی‌توانند حوزه خود را مدیریت کنند، اما خیلی‌وقت‌ها زمین سوخته‌ای که تحویل دولت داده شده را باید درنظربگیریم. انصافاً ما روی زمین سوخته بازی و کار کردیم و کار ما خیلی‌سخت بود، البته کار در مجلس دوازدهم سخت‌تر از دوره یازدهم خواهد بود.

محمدبیگی در ادامه صحبت‌هایش به سوال خبرنگار سرمایه گستران درباره مسکن خبرنگاران پرداخت و گفت: بنده هم مثل شما معتقدم در حوزه مسکن خبرنگاران خیلی از کارها هنوز زمین مانده است و البته کاری که کردم، توانستم وام از وزیر ارشاد برای خبرنگاران بگیرم که ظاهراً گفتند به کسانی که کارت خبرنگاری دارند، تعلق می‌گیرد و به همین خاطر عده‌ای از این وام محروم شدند.

وی با اشاره به تصویب قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس یازدهم اضافه کرد: اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت را برای رعایت مصالح برخی افراد در بالا این قانون را دو سال نگه می‌دارد، برای ما جای سوال است. اشکالات قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت برطرف شده و با این حال بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مدام در رفت‌وآمد است.

از حقوق فرماندار اسلامی‌صدر کوتاه نیامدیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سرمایه گستران درباره آخرین وضعیت جواد اسلامی‌صدر فرماندار سابق و عدالت‌خواه قزوین گفت: پرونده جواد اسلامی‌صدر را به کمیسیون اصل ۹۰ بردیم که جلسه‌ای با همین موضوع در مجلس و با حضور معاونت قوه قضائیه تشکیل شد که پیش از این جلسه حدود ۴۰ نماینده پرونده جواد اسلامی‌صدر را مطالعه کرده بودند.

محمدبیگی ادامه داد: این جلسه منجر به اعمال ماده ۴۷۷ درباره پرونده فرماندار سابق قزوین شد و همچنین در این جلسه درباره درخواست رد دادرسی توسط قاضی‌ای که خانواده‌اش زمین گرفته بودند، دادیم که طبق آخرین خبر حکم اولیه صادر شده است. هفته پیش هم با وکلای مربوطه جلسه داشتیم و از حقوق آقای اسلامی‌صدر کوتاه نیامدیم.

وی یادآور شد: جواد اسلامی‌صدر یک چهره برگزیده و نخبه در حوزه حقوق مردم و مطالبه‌گری هستند و مسائل مربوط به ایشان و حوزه فسادستیزی و مطالبه‌گری را پیگیری می‌کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا