اخبار استان ها

برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات استانی المپیاد آماده دادرسان در باغک شازند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، مهدی حسینی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر) با شرکت ۱۲۶ دانش‌آموز پسر در قالب ۹ تیم دانش آموزی از شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، غرق آباد، تفرش، فراهان، شازند و آشتیان برگزار شد.

وی افزود: این المپیاد با شرکت ۱۵۴ دانش‌آموز دختر در قالب ۱۱ تیم دانش آموزی از شهرستان‌های اراک، شازند، ساوه، دلیجان، خنداب، فراهان، کمیجان، زرندیه، خمین، تفرش و آشتیان در اردوگاه باغک شازند برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی تصریح کرد: این مسابقات در ۹ آیتم شامل: حمل مصدوم (حمل انفرادی و گروهی)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، اطفا حریق (اطفا با کپسول و آب)، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن، آیتم جانبی الوار چینی برگزار شد.

حسینی افزود: در گروه دختران تیم‌های ساوه، آشتیان و شازند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم زرندیه نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد و تیم اراک در بخش مسابقات جانبی به عنوان تیم برتر معرفی شد.

وی ادامه داد: در گروه پسران تیم‌های اراک، آشتیان و ساوه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم غرق اباد نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در راستای آشنایی اصولی با روش‌های خود مراقبتی اجرا می‌شود تا دانش آموزان بتوانند جان خود را در مواقع حوادث و بلایا حفظ کرده و به دوستان و خانواده خود نیز در حوادث مختلف یاری رسانی کنند.

حسینی افزود: مسابقات المپیاد آماده نیز فرصتی است برای مرور و محک دانش و مهارت دانش‌آموزان در حیطه امدادهای اولیه تا در قالب رقابت‌های سالم و دوستانه بار دیگر آن‌ها را تمرین و بازآموزی کنند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این المپیاد افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت دانش آموزان آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش آموزان، سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمندسازی و برخورداری از مهارت‌های کار گروهی است.

به گزارش سرمایه گستران، در پایان این دوره تیم‌های اول مسابقات به تفکیک جنسیت به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا