اقتصاد کلان

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۹

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات آمریکای شمالی در آستانه تعطیلات آخر هفته و در بحبوحه بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بیش از ۱٫۵ درصد افزایش یافته است. روند افزایش قیمت طلا ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود به رکورد ۲۴۳۱ دلار برسد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱٫۶۱ درصد افزایش ۲۴۱۵ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۱٫۳۴ درصدی به ۲۴۱۷ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

گزارش‌های اقتصادی آمریکا مبنی بر کاهش فشار تورم در این کشور باعث شده قیمت طلا علیرغم بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور به بالاتر از ۲۴۰۰ دلار برسد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۸

افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی به دنبال پایین آمدن تورم در این کشور از قیمت طلا حمایت کرده است. البته برخی از مقامات فدرال رزرو تاکید کرده‌اند یک گزارش مثبت در مورد تورم برای این تصمیم‌گیری کافی نیست و باید رویکرد محتاطانه‌ای در پیش گرفت.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

بازار سهام آمریکا به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور رشد چشمگیری داشته و ارزش دلار به شدت پایین آمده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

توماس بارکین رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت تورم رو به کاهش است اما هنوز تا رسیدن به هدف بانک مرکزی فاصله زیادی دارد.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو هم گفت اگر روند کاهش تورم متوقف شود یا روند صعودی بگیرد، نرخ بهره دوباره افزایش خواهد یافت.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۴٫۶۳ درصد افزایش به ۳۱ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۲٫۱۰ درصدی ۱۰۸۵ دلار و ۴۱ سنت معامله می‌شود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا