اخبار استان ها

کشور نیازمند تحول در نگاه به مدیریت شهری است / انتقاد از اظهارنظر غیرمنطقی درباره شوراها

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قم، احمد امیرآبادی فراهانی امروز _پنج‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در دومین روز از هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل تفسیرهای مختلفی که از قانون اساسی وجود دارد، روز به روز نقش شوراها در نظام اداره شهرها کمرنگ‌تر می‌شود.

وی افزود: در هر مقطعی در مجلس شورای اسلامی وارد این عرصه شده و تلاش کردیم تا شورا را با وضع قوانین توانمند و کارآمد کنیم، با همین تفسیرها مواجه شده و موفق نبودیم و حتی مسئولیت‌های شوراها در قوانین کمتر شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این زمینه نیاز به تغییر دیدگاه داریم و تا نگاه عوض نشود، وضعیت همین است.

دولت بار سنگینی بر دوش شوراها گذاشته است

امیرآبادی فراهانی گفت: از طرفی در طول این سال‌ها دولت به راحتی مسئولیت خودش را از بار اداره امور ۷۵ درصد جمعیت کشور راحت کرده و این کار را به شوراها سپرده است اما از نظر منابع و کمک مالی در بودجه‌های سنواتی اتفاقی برای مدیریت شهری دیده نشده است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که مردم در شهرها دارند توسط همین شوراهایی حل می‌شود که حمایتی از سوی دولت ندارند.

برخی اظهار نظرها تنها روی ابرها محقق می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی دوستان هم حرف‌هایی می‌زنند که روی زمین نشدنی است و بیشتر به درد ابرها می‌خورد؛ مثلاً می‌گویند تراکم نفروشید! اگر تراکم نفروشیم دولت پول اداره شهرها را می‌دهد؟ اگر امور جاری شهر مانند جمع‌آوری زباله و مسائل دیگر با اختلال مواجه شود، مردم چه قضاوتی می‌کنند؟

امیرآبادی فراهانی افزود: می‌گویند دست به برخی از سرمایه گذاری‌ها در شهرها نزنید؛ به فروشگاه‌های بزرگ مجوز ندهید؛ بدون این درآمدها شهرها چگونه اداره شوند؟ آیا می‌توانیم شهرها را از پول نفت اداره کنیم؟

نگاه به شوراها متحول شود

وی با اشاره به اینکه شوراها در مدت ۱۵ سال گذشته از خودگذشتگی نشان داده و شهرها را خوب ارائه کردند گفت: در میان ۱۱۰ هزار جمعیت شوراهای کشور بعضاً ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و گاهی مسئله را بزرگ می‌کنند درحالیکه بسیاری از شوراها سالم، انقلابی و پرتلاش هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شوراها کار در شهر را با واقعیت‌های موجود پیش می‌برند و مجلس و دولت باید به شوراها کمک کنند.

امیرآبادی گفت: مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت باید نگاه خود را به شوراها متحول کنند.

وی ادامه داد: در مسئله انتخاب شوندگان باید تحولی رخ داده و با تغییر نگاه‌ها افراد متخصص و توانمند در شوراها عضو شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا