اخبار استان ها

ورود آسیب به فرهنگ، جامعه را از رشد و تعالی باز می‌دارد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز_ یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت_ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: مسئله فرهنگ عمومی مردم مهم‌ترین پایه رشد، بالندگی و شکوفایی جامعه است.

وی افزود: اگر این فرهنگ مترقی و متعالی بر اساس موازین علمی، شرعی و اخلاقی باشد، چنین جامعه‌ای در حوزه‌های مختلف رشد خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اگر خدای ناکرده فرهنگ مردم دچار آسیب شد، در رسیدن به اهداف عالی شکست خواهیم خورد.

وی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های مجری باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرا کنند، تصریح کرد: مسئولان و نخبگان فرهنگی باید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه دغدغه لازم را داشته و پای کار باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم در مدار دین و اخلاق بمانند، پیامبران، ائمه و علمای بسیاری تلاش‌های ارزشمندی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا آسیب‌ها بیشتر از این جامعه را درگیر نکنند، گفت: اجرای مصوبات در حوزه اجرا گاهی سخت است که این در برخی از موارد به قوانین و تناسب نداشتن ظرفیت دستگاه‌ها برمی‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: باید توسط کارشناسان مربوطه علت اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در مواردی اجرایی نمی‌شوند، بررسی و علل و عوامل آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: ما شورای فرهنگ مردمی را در شهرستان‌ها با حضور متنفذین، اساتید، فرهنگیان، ریش سفیدان و نخبگان برگزار کردیم و خروجی خوبی داشته‌است.

حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که حرف و کلام آنها در بین مردم نفوذ داشت در این نشست‌ها حضور پیدا کردند و باعث خروجی خوبی از نشست‌ها شد.

وی با تأکید بر اینکه کمیته‌های مختلف باید با کار کارشناسی مسائل و وسط و راهکارها لازم را ارائه کنند، افزود: حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی باید به صورت منظم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کنگره ملی آیت‌الله سیدکرامت الله ملک حسینی (ره) گفت: برگزاری این کنگره جز مصوبات شورای فرهنگ عمومی است و باید در اسرع وقت صورت گیرد و ساختار آن در نشستی تعریف شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا