استان هااخبار استان هااصفهان

افزایش نشاط اجتماعی در محله حصه اصفهان با طرح های شهرداری

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته با کمک خیرین در زمینی به متراژ ۲۶ هزار مترمربع در مجاورت محله حصه، یک پارک محلی احداث شد که نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی این منطقه دارد.

 محمد صیرفی نژاد در نشست خبری امروز سه شنبه -۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳- افزود: زیرگذر محله حصه با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به بهره برداری  می رسد.

محمد صیرفی‌نژاد روز ۲۵ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب افزود: منطقه ۱۰ با ۱۷ محله و مساحت ۲ هزار و ۱۶۴ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۲۱۰ هزار نفر، دومین منطقه شهر از حیث جمعیت است.

وی با بیان اینکه طول معابر اصلی ۹۰ و طول معابر فرعی منطقه ۳۶۰ کیلومتر است، تصریح کرد: هزینه قابل‌توجهی را از نظر نگهداری، نظافت و… برای منطقه ایجاد می‌کند. همچنین منطقه ۱۰ از ۲۰۰ هیات مذهبی، ۱۰۰ مسجد، ۶ امامزاد، ۵۰ کانون ثبت شده، ۶ ورزشگاه متعلق به شهرداری، ۶ فرهنگسرا، ۵ سالن مطالعه، یک خانه کودک و یک باغ بانوان به‌نام طلوع برخوردار است.

وی گفت:: منطقه ۱۰ حدود ۲۲۲ هکتار بافت فرسوده دارد، سرانه فضای سبز آن ۱۲ مترمربع است و از ۱۵۰ پارک محلی و ۱۵ کیلومتر مادی و انهار برخوردار است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر در سال گذشته را احداث میدان شش‌راه واقع در منطقه ۱۰ دانست و گفت: این پروژه با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار، تملک و احداث شد.

وی افزود: احداث خیابان ۵۰۰ متری کوشش با ۵ میلیارد تومان اعتبار، احداث میدان مدرس، احداث پل فرسان که تا پایان خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و توسعه فاز نخست باغ بانوان طلوع با ۵ میلیارد تومان اعتبار از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه بوده است.

صیرفی نژاد با بیان اینکه احداث دو پروژه در محله گرکان شامل احداث یک خیابان حدفاصل بزرگراه فرودگاه تا محله گرکان و احداث پارک گرکان با حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، از دیگر ‌پروژه‌های محرک توسعه در منطقه ۱۰ بوده است، اظهارکرد: احداث خط کلکتور آب با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار، احداث پارکی در محله هفتون و احداث ورزشگاهی در مجاورت این پارک با ۶ میلیارد تومان اعتبار نیز در سال گذشته در منطقه ۱۰ انجام شده است.

وی  با اعلام اینکه رسیدگی به محله‌های حصه، مصلی و اطشاران در دستور کار مدیریت این منطقه برای سال جاری قرار دارد، گفت: احداث زیرگذر محله حصه با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ادامه احداث پارک حصه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و احداث خیابان اطشاران با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ازجمله پروژه‌های شاخص منطقه در این زمینه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا