اقتصاد کلان

کاهش ۷.۳ درصدی تورم سالانه در چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا منتظری اظهار داشت: با انتشار نتایج طرح آمارگیری از شاخص قیمت مصرف کننده شهری و روستایی اسفندماه سال ۱۴۰۲ از سوی مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های استان به ۲۴۹.۲ رسید که نسبت به ماه قبل، ۱.۹ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۱.۱ درصد افزایش و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵.۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر این اساس چهارمحال و بختیاری در تورم سالانه در رتبه چهارم قرار دارد که نسبت به بهمن‌ماه یک رتبه و نسبت به ماه‌های دی و قبل از آن ۲ رتبه بهبود یافته است.

منتظری نرخ تورم ماهانه اسفند ۱۴۰۲ در کشور را دو درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه ایران را ۳۲.۳ درصد و نرخ تورم سالانه در کشور را ۴۰.۷ درصد اعلام و تصریح کرد: نتایج مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه استان در سال ۱۴۰۱ برابر ۵۳ درصد بود و در سال ۱۴۰۲ این شاخص به ۴۵.۷ درصد کاهش یافته که مقایسه این ارقام حاکی از کاهش ۷.۳ درصدی در تورم سالانه استان است.

وی یادآور شد: همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه اسفندماه ۱۴۰۲ برابر ۳۱.۱ درصد در مقایسه با تورم نقطه به نقطه اسفندماه ۱۴۰۱ که ۶۵.۲ درصد بوده ۳۴.۱ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید

چالش‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری با تشکیل قرارگاه‌ها برطرف شود

منتظری اظهار داشت: کاهش چشمگیر تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه در استان خبر امیدبخشی است که حاکی از مثمر ثمر بودن اقدامات کنترل تورم در کشور و استان می‌باشد.

وی گفت: پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه و نرخ تورم نقطه به نقطه چهارمحال و بختیاری از شاخص‌های متناظر کشوری نشان می‌دهد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کاهش تورم در استان موفقیت‌آمیز بوده است.

منتظری تاکید کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در چهارمحال و بختیاری باعث می‌شود فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

وی افزود: کاهش فاصله تورم سالانه چهارمحال و بختیاری از شاخص متناظر کشوری در ماه‌های اخیر مشهود است، به‌نحوی که امسال فاصله نرخ تورم استان و کشور ۲.۲ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا