اقتصاد کلان

سوء استفاده آمریکا از بازارها باعث افزایش تورم می‌شود

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی هشدار داد که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های غرب علیه بسیاری از کالاها و محصولات روسی و چینی باعث افزایش تورم در ایالات متحده خواهد شد.

پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر هاربین در جریان سفر دو روزه خود به چین به تشدید جنگ تجاری بین واشنگتن و چین و تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدان آنها بر طیف گسترده‌ای از محصولات روسی پس از آغاز جنگ اوکراین اشاره کرد.

وی گفت: آنها تحریم‌هایی را علیه (انواع) کالاها اعمال کرده‌اند. این منجر به چه خواهد شد؟ به تورم در ایالات متحده، این چیزی است که به آن منجر خواهد شد.

جدا شدن اقتصاد کشورها از چین شاید “غیرممکن” باشدپوتین: خودروهای برقی چینی بهتر از آمریکایی است

رئیس جمهور روسیه افزود: زیرا آنها سعی می کنند با استفاده از فلز گران‌قیمت خودشان و با استفاده از انرژی گران قیمت خودشان، (کالاها) را در کارخانه‌های خود تولید کنند و به کارگران خود دستمزد بپردازند.

به گفته پوتین، گردش تجاری بین روسیه و چین در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۵ درصد افزایش یافت و به ۲۲۷ میلیارد دلار رسید.

پوتین در یک سفر رسمی دو روزه به چین که اولین سفر خارجی او از زمان آغاز پنجمین دوره ریاست جمهوری وی در اوایل ماه جاری میلادی محسوب می‌شود.

در جریان این سفر، رهبران روسیه و چین و همچنین مقامات ارشد هر دو کشور در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات مانند روابط دوجانبه، همکاری های اقتصادی و اوضاع بین المللی از جمله درگیری اوکراین گفتگو کردند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا