اخبار استان ها

یادواره شهیده ناهید فاتحی در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی امروز _شنبه پنجم خرداد_ در یکصدوبیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: به منظور تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در سطح استان برنامه‌ها و رویدادهای موضوعی در عرصه فرهنگ و هنر برگزار شده که از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها، نمایشگاه مد و لباس کُردی، جایزه بانو فاطمه اسدی، همایش توانمندسازی طراحان مد و لباس استان، جشن یاس نبوی با تقدیر از بانوان محجبه بوده است.

وی افزود: در آینده نیز همایش مستوره اردلان و همایش زنان مسلمان کُرد یادواره بانوی شهید ناهید فاتحی کرجو در سال جاری در استان کردستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای اقدامات ایجابی و اقناعی به منظور گسترش حجاب و عفاف در استان خبر داد و گفت: در همین این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری دوره‌های توجیهی در کنار همایش منطقه‌ای رایحه، باور و ریحانه‌ها به منظور توانمند کردن بانوان کردستانی انجام شده است.

دریایی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور ایران اسلامی ادامه داد: دیدار تاریخی اهل فرهنگ و هنر کردستان با آیت‌الله رئیسی، آنچنان در روحیات رئیس‌جمهور شهید تأثیر گذاشت که به فرموده ایشان خستگی سفر به کردستان را از تن هیئت دولت درآورد که این عمق نگاه آن شهید مظلوم به فرهنگ را نمایان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان با بیان اینکه تقویت عفاف و حجاب در سطح جامعه با فعالیت‌های ایجابی اثرگذاری بیشتری خواهد داشت‌، اضافه کرد: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف آثار و نتایج مهمی دارد به طوری که در ساحت فردی، ایجاد سلامت و آرامش روانی در آحاد افراد جامعه با حجاب و عفاف پیوند دارد.

دریایی خاطرنشان کرد: کارکرد دیگر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، پایداری نهاد خانواده و فاصله گرفتن از بی بند و باری‌های اخلاقی در جامعه است که انتظار می‌رود مورد توجه همه خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، گفت: بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، چون اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی هستند، این کار را نمی‌کنند، زیرا خیلی از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در پایان تصریح کرد: مسئله حجاب نباید موجبات شکاف میان ملت و حاکمیت را ایجاد کند و از سوی دیگر مردم را به جان همدیگر بیندازد که لازم است در این مسئله مهم نگاه ما با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب هماهنگ و تنظیم باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا