اخبار استان ها

آزادی قدس به آرمانی دست‌یافتنی مبدل شده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به تضعیف خوی استکباری در جهان اظهار کرد: در گذشته‌ای نه‌چندان دور مستکبران جهان با تکیه بر ثروت و سلاح دست به هر اقدامی در جهان می‌زند و کشورهای مختلف نیز جرأت ایستادگی در مقابل آنها را نداشتند اما ظهور انقلاب اسلامی به نمادی الهام‌بخش در زمینه مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و بر مبنای تفکر استکبارستیزی مبدل شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با نفس مسیحای خود معجزه بزرگی را برای دنیا به ارمغان آورد، افزود: کشورهای مختلف وقتی مشاهده کردند ملت ایران چگونه با ولایت پذیری و تکیه بر قدرت ایمان، شجاعت و ایستادگی حکومت ظالم چندین هزار ساله را به زانو درآورد و به پیروزی رسید.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: کشورهای مختلف با تأسی از فرهنگ غنی انقلاب اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی ایستادند و این ایستادگی و مقاومت سیلی محکمی را در سراسر دنیا به استکبار وارد کرد به‌گونه‌ای که امروز شاهد تضعیف استکبار جهانی هستیم.

وی با اشاره به دست آوردها و اقدامات ارزشمند امام راحل گفت: مدل مبارزاتی امام خمینی (ره) در خصوص رژیم غاصب صهیونیستی بر محورهایی همچون «استکبار ستیزی»، «دشمن شناسی و افشای مستمر ماهیت رژیم صهیونیستی» و «بهره‌مندی از قابلیت‌های جهان اسلام» و… استوار بود و همین مسئله سبب شد روز قدس به روزی جهانی مبدل شود.

باقریان ادامه داد: امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحت عنوان روز جهانی قدس، این مهم را به دنیا فهماند که قدس متعلق به یک کشور، جناح و یا نژاد خاصی نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است و هر کسی که دغدغه دین و اسلام را دارد باید برای سرنوشت قدس عزیز تلاش کند.

وی با بیان اینکه امروز آزادی قدس به آرمانی دست‌یافتنی مبدل شده است، اضافه کرد: امروز سرنوشت قدس به توده‌های مردم و جوانان فلسطینی و غیر فلسطینی سپرده شده است.

امام جمعه زرین شهر گفت: مجامع بین‌المللی حاضر به صدور قطعانه‌ای ساده در مورد جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیست که به کوچک‌ترین تعهدات بین‌المللی پایبند نیست، نشدند اما اقدام حکیمانه و پیامبرگونه امام راحل (ره) قدس و فلسطین را برای همیشه در تاریخ زنده نگه داشت و این اقدام نتیجه‌ی جز پیروزی و آزادی قدس نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی و مستکبران جهان بارها ثابت کرده‌اند به تعهدات خود پایبند نیستند، عنوان کرد: سیاست‌های حاکمان غربی بر بدعهدی و منافع طلبی آنان بنیان شده است، کشورهای که حاکمان آن به راحتی تعهدات خود را زیر پا گذاشته و برای حفظ منافع خود و چپاول ثروت دیگر کشورها دست به اقدامات دروغین زده و با ایجاد رعب و وحشت و طرح وعده‌های پوشالی تنها در مسیر رسیدن به اهداف شوم خود گام بر می‌دارند.

باقریان در رابطه با معجزه بزرگ انقلاب خاطرنشان کرد: بسیج توده مردم معجزه بزرگ انقلاب اسلامی ایران بود، که امروز به بهترین و قوی‌ترین الگو در جهان تبدیل شده است و کشورها مختلف و محور مقاومت با تکیه بر همین قدرت، موفق شده‌اند به اوج اقتدار و عزت دست پیدا کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا