تکنولوژی

احداث اولین اوشن پارک عربستان سعودی توسط شرکت چینی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، خالد الفالح گفت: امضای یادداشت تفاهم همکاری بین عربستان سعودی و شرکت هایچانگ اوشن پارک چین که تمایل دارد وارد بازار خارجی شود نشان می دهد که عربستان سعودی از جایگاه مهم در حوزه سرمایه گذاری دنیا برخوردار است و بازار عربستان سعودی برای سرمایه گذاران جذابیت دارد. عربستان سعودی و چین روابط مستحکم دارند و این رابطه پس از سفر رئیس چین به عربستان سعودی در ماه دسامبر گرم تر شده است.

الفالح فزود: هایچانگ اوشن پارک چین بزرگ ترین شرکت تفریحات آبی در آسیا است و بیش از ده سایت تفریحی غول پیکر مثل «دیزنی» با ۲۰ میلیون بازدید کننده در روز دارد.

او در ادامه یادآور شد: عربستان سعودی اولین پروژه برون مرزی این شرکت چینی است.

الفالح خاطر نشان کرد: در ابتدا یک پروژه داریم اما این شرکت در نظر دارد سایت‌های دیگری هم در عربستان سعودی راه اندازی کند.

او اظهار کرد: اولین پروژه هایچانگ اوشن پارک در عربستان سعودی به شکل تم پارک خواهد بود. این تم پارک آبی همه جاذبه های دریایی و آبزیان را در خود جای می دهد و کارکرد یک پروژه فرهنگی آموزشی برای جوانان و کودکان درباره همزیستی با محیط زیست به ویژه دریاها خواهد داشت.

او در ادامه گفت: این تم پارک آبی برای گردشگران جذابیت خواهد داشت چون معمولا گردشگران خارجی برای بازدید از همه جاذبه های طبیعی به عربستان سعودی سفر می کنند و ما هنوز در حوزه تفریحی «ضعیف» هستیم اما به هر حال این اوشن پارک جدید در رشد گردشگری سهیم خواهد بود.

وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی برآورد کرد که اولین تم پارک آبی در عربستان سعودی سالانه پنج میلیون گردشگر جذب می کند که سهم بزرگی در برنامه راهبردی گردشگری عربستان سعودی خواهد داشت.

عربستان سعودی اعلام کرد که در نظر دارد اولین اوشن پارک عظیم در این کشور احداث کند که باعث افزایش جذب گردشگر و رشد بخش گردشگری در بلند مدت می شود.

وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی و شرکت هایچانگ اوشن پارک چین، بزرگ ترین مالک و عملیات اوشن پارک ها در آسیا یادداشت تفاهم همکاری برای ساخت این اوشن پارک در عربستان سعودی امضا کردند. مدیر عامل شرکت هایچانگ اوشن پارک و خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی و مدیر اجرایی این شرکت چینی در مراسم امضای این قرارداد حضور داشتند.

با توجه به این یادداشت تفاهم این برنامه شامل احداث مجموعه های تفریحی گوناگون مثل تفریحات خانوادگی و پارک آبی و سافاری می شود که بازدیدکنندگان خارجی و عربستان سعودی را جذب می کند.

همکاری بین وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی و شرکت هایچانگ اوشن پارک چین یک گام راهبردی توسعه محور در راستای اجرای اهداف سند چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی است. این سند اهداف متعددی مثل تنوع اقتصادی و افزایش گردشگری به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی را دنبال می کند. انتظار می رود که احداث اوشن پارک های جدید و مجموعه های تفریحات آبی دیگر در عربستان سعودی باعث افزایش فرصت های شغلی و رونق کسب و کارهای محلی و سهیم شدن در توسعه اقتصادی جامع شود.

مدیر اجرایی شرکت هایچانگ اوشن پارک گفت: خوشوقتیم که همکاری خود را با وزارت سرمایه گذاری در استراتژی توسعه محور بی سابقه اعلام کنیم. هدف ما همرسانی تجارب و سوابق بیش از ۲۰ ساله این شرکت و تبادل فناوری های در دسترس برای ایجاد مجموعه های تفریحی است. اولین پروژه ما احداث اولین اوشن پارک با استانداردهای جهانی در عربستان سعودی است که یک سکوی آموزشی برای افزایش آگاهی درباره اهمیت حفاظت از اقیانوس ها و اکوسیستم دریایی خواهد بود.

او اضافه کرد: کلان شهرهایی که در عربستان سعودی در حال ساخت هستند زیر بنای مثال زدنی برای ساخت اوشن پارک ها و مجموعه های تفریحی متنوع توسط شرکت هایچانگ به شمار می روند. ما با سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی برای ساخت بسیاری از این تاسیسات همکاری می کنیم. این مجموعه ها در دست یابی به راهبردهای رشد و توسعه سهیم خواهند بود. ما با شرکای عربستان سعودی از جمله وزارت سرمایه گذاری و کمیسیون امور تفریحی برای شناسایی لوکیشن های مناسب ساخت این پروژه های کلان همکاری نزدیک خواهیم داشت و بی تردید از حمایت دولت برخوردار خواهیم بود.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا