اقتصاد کلان

بهترین راهکار حفظ قدرت خرید در شرایط تورمی فعلی

– اخبار بازار –

در چنین شرایطی، ارزش دارایی نقدی و قدرت خرید کاهش می‌یابد؛ بنابراین افراد به دنبال راهی برای جلوگیری از کاهش ارزش پول و حفظ قدرت خرید خود هستند. سرمایه‌گذاری در بورس از طریق تحلیل بنیادی یکی از راه‌های کسب سود در بلندمدت و حفظ ارزش دارایی‌ در شرایط تورمی است. اگرچه تحلیل بنیادی روشی دشوار برای سرمایه‌گذاری است؛ اما مجموعه‌هایی در کشور وجود دارند که تحلیل بنیادی شرکت‌های بازار سرمایه را انجام داده و در اختیار افراد قرار می‌دهند.

در شرایط اقتصادی که تورم با شیب تندی در حال افزایش است، ارزش دارایی نقدی و قدرت خرید افراد در مدتی کوتاه، کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند. بسیار مهم است که در چنین شرایطی افراد راهکار مناسبی برای حفظ ارزش پول و جلوگیری از کاهش قدرت خرید خود داشته باشند. در این مقاله سرمایه‌گذاری از طریق تحلیل بنیادی به‌عنوان یکی از راهکارهای کسب سود و حفظ قدرت خرید در شرایط تورمی معرفی شده است و شما با خواندن این مقاله و استفاده از راهکارهای ارائه شده می‌توانید تا حد مناسبی سرمایه و دارایی خود را نسبت به تورم بیمه کنید.

انیگما تنها شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده تحلیل بنیادی آنلاین با قابلیت ویرایش اطلاعات و مفروضات در بازار سرمایه است. سامانه تحلیل بنیادی انیگما شامل تحلیل بنیادی سهام تمامی شرکت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در بازار بورس است. مجموعه انیگما با چندین سال فعالیت در بازار سرمایه و ارائه خدمات تحلیلی، مورد تائید بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال در بورس بوده و به‌عنوان مرجع تحلیل بنیادی شناخته می‌شود.

حفظ ارزش پول از طریق سرمایه‌گذاری

بهترین راهکار برای حفظ ارزش پول در شرایط تورمی، سرمایه‌گذاری است. نکته مهم در انتخاب روش سرمایه‌گذاری، میزان سرمایه افراد و ریسک و بازده دارایی‌های مختلف است. برای سرمایه‌گذاری بازارهای مختلف با ویژگی‌های متفاوت وجود دارد. از جمله این بازارها می‌توان به سپرده‌گذاری بانکی و خرید دارایی‌هایی مانند طلا، سکه، ملک، ارز، سهام و… اشاره کرد.

با توجه به اینکه در کشور ما سود بانک‌‌ها به‌طور متوسط از تورم کمتر است، سرمایه‌گذاری در بانک نمی‌تواند گزینه جذابی برای حفظ قدرت خرید باشد.

خرید طلا و سکه یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری پرطرفدار در ایران است. از دلایل محبوبیت این روش نیاز نداشتن به سرمایه زیاد و نقدشوندگی بالا است. اما سخت بودن نگهداری و احتمال سرقت همواره یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در این روش است.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک نیز یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری مطمئن و کم‌ریسک است که عموما در بلندمدت بازدهی بالایی دارد. اما باتوجه به قیمت ملک در ایران، امکان خرید آن برای بسیاری از افراد وجود ندارد.

عموم مردم معتقدند که خرید ملک، طلا و دلار پرسودترین راه سرمایه‌گذاری است؛ اما تجربه ثابت کرده که بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در بلندمدت، بازار سرمایه است. سرمایه‌گذاری از طریق بورس چالش‌های زیادی دارد و همه افراد نمی‌توانند بازدهی مناسبی از این بازار کسب کنند؛ زیرا برای کسب سود از این بازار به تحصیلات و تجربه زیاد یا مشاوره مطمئن نیاز است. در ادامه توضیح داده شده است که چگونه می‌توان از طریق  تحلیل بنیادی  سرمایه‌گذاری مطمئنی در بورس داشت.

چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم

همانطور که گفته شد، بورس یکی از پربازده‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری است که به اشخاص امکان انتخاب میزان ریسک قابل تحمل را می‌دهد. یعنی هر شخص می‌تواند متناسب با ریسک‌پذیری خود سهم‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب و تا حد امکان بیشترین بازدهی را از پرتفوی خود کسب کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد همواره خرید سهم‌ شرکت‌هایی که عملکرد و سودآوری خوبی دارند، در بلندمدت منجر به کسب سود شده‌ است.

سال‌های اخیر در بازارهای رکودی و منفی، شاهد کاهش قیمت تمامی سهم‌ها بودیم؛ به اصطلاح بازار خشک و تر را با هم می‌سوزاند. اما این شرایط می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران باشد تا سهم‌های ارزنده‌ای که عملکرد خوبی دارند و انتظار می‌روند در آینده نیز سودآوری بالایی داشته باشند را با قیمت کمتری بخرند.

بنابراین تحلیل بنیادی در تمامی ادوار و شرایط اقتصادی مطمئن‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در بورس است. افراد با استفاده از تحلیل بنیادی، در بازارهای منفی مقدار کمتری از سرمایه خود را از دست می‌دهند و در بازارهای صعودی نسبت به شاخص بیشتر سود می‌کنند.

تحلیل بنیادی، راه سودسازی پایدار و حفظ قدرت خرید

تجربه بزرگان اقتصادی و افراد موفق نشان می‌دهد که بازار سرمایه راهی برای گذر از شرایط اقتصادی دشوار و کسب سود حداکثری است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد افرادی که در بلندمدت بازدهی بالایی در بورس داشته‌اند، از تحلیل بنیادی استفاده کرده‌اند.

اما چرا افراد کمی از تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که این تحلیل به تخصص‌هایی همچون مالی، حسابداری و… نیاز دارد و تحلیلگر باید به شرایط اقتصادی کشور و جهان و صنایع مختلف تسلط داشته باشد. به همین دلیل افراد عموما از تحلیل‌های آسان‌تر مانند تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند.

مجموعه هایی در کشور وجود دارند که به تحلیل فاندامنتال (بنیادی) شرکت‌های بازار سرمایه می‌پردازند و آن را در اختیار افراد قرار می‌دهند. بنابراین تمام افرادی که تمایل دارند در بلندمدت سود پایداری را از بورس کسب کنند، می‌توانند از خدمات این موسسات استفاده کنند.

برای مثال  سامانه تحلیل بنیادی انیگما یکی از مجموعه‌هایی است که همواره تحلیل بنیادی به‌روز تمام شرکت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری را انجام داده و از طریق پلتفرم آنلاین در اختیار افراد قرار می‌دهد.

انیگما بزرگ‌ترین مرجع ارائه‌دهنده محصولات مبتنی بر تحلیل بنیادی در بورس ایران است. این شرکت دانش‌بنیان توانسته است به بزرگ‌ترین شرکت پردازش اطلاعات مالی فعال در بازار سرمایه ایران تبدیل شود. محصولات انیگما توسط تیم ۳۰ نفره متشکل از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران و زیرنظر مدیرانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در بورس تهران پشتیبانی می‌شوند.

سبد پیشنهادی مبتنی بر تحلیل بنیادی

همان‌طور که مستحضرید بازار سرمایه از سال ۹۹ شروع به ریزش کرد. این در حالی بود که پیش از آن (سال ۹۷ الی ۹۹) شاهد بازدهی چشم‌گیر بازار بودیم.

در زمان ریزش‌های بازار از سال ۹۹ و ایجاد جو منفی و نارضایتی فراوان سرمایه‌گذاران در بازار بورس، بسیاری از تحلیلگران حرفه‌ای‌ که از تحلیل بنیادی استفاده می‌کردند، همچنان موفق به کسب بازدهی مناسب از این بازار شدند.

به‌عنوان مثال سبد پیشنهادی سهام انیگما که بازدهی لحظه‌ای آن از طریق لینک  سبد پیشنهادی قابل مشاهده است، توانست در این بازه زمانی ۱۷۷ درصد بالاتر از شاخص کل بازدهی کسب کند.

بهترین راهکار حفظ قدرت خرید در شرایط تورمی فعلی 1 

انیگما هر هفته ۵ سهم از ارزنده‌ترین سهام بازار سرمایه را در قالب سبد پیشنهادی معرفی می‌کند. سهم‌های سبد پیشنهادی انیگما باتوجه به نوسانات و شرایط بازار هر هفته آپدیت می‌شوند.

“این مطلب تبلیغاتی است”

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا