اخبار استان ها

تمام مدیران و روسای ادارات موظف به اجرای مصوبات شورای شهر هستند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، کریم علی‌نژاد در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر خوی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: رأی موافق اکثر مصوبات شورا نشان از پشتوانه قوی و مردمی دارد و باید این تصمیمات عاقلانه و گره‌گشای مشکلات مردم باشد.

وی افزود: تعامل هماهنگی بین اعضای شورای شهر و شهردار مثال‌زدنی است و می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف شهرمان سازنده باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی خاطرنشان کرد: تصمیمات شهری باید فصل‌الخطاب برای همه مدیران و روستای ادارات خوی باشد و همگی موظف به اجرای مصوبات شورای شهر هستیم.

علی‌نژاد ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در چهارچوب قوانین مشخص برای شهرمان یک ضرورت مهم بشمار می‌رود و این روند بسیار خوبی است که باید تداوم یابد.

وی عنوان کرد: ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر باید در دستور کار مدیران شهری باشد و هرچه سریع‌تر مکان مناسبی برای دست‌فروشان اختصاص داده شود.

علی‌نژاد اضافه کرد: اشتغال‌زایی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدات خانگی هم یکی دیگر از دغدغه‌های مهم شهری است که لازم است تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: اختصاص مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های دائمی برای عرضه تولیدات خانگی می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال‌زایی و منجر به افزایش اعتماد عمومی به کسب‌وکارهای کوچک شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به موضوع ترافیک شهری، تاکید کرد: با تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر، می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر ترافیک در سطح شهر خوی شویم و همچنین استفاده از کارشناسان خبره شهری و راهکارهای مدرن و اطمینان‌بخش باید اجرا شود تا بار ترافیکی هسته مرکزی شهر را کاهش دهیم.

علی‌نژاد اظهار کرد: راهکارهای رفع مشکل ترافیکی شهر خوی به دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود که طرح جامع ترافیک شهر، اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌ها، زوج و فرد کردن ورود اتومبیل‌ها به هسته مرکزی و گردش‌به‌چپ و راست از جمله راهکارهای رفع مشکل ترافیک شهر خوی هستند.

وی به اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاران پرداخت و عنوان کرد: همه نهادها و سازمان‌ها به‌صورت متحد برنامه جامع توسعه شهری رو پیش بگیریم و باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دست پیدا کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران در چارچوب قانون را وظیفه خود و همه مدیران می‌دانم، ادامه داد: باید بدانیم بدون سرمایه‌گذار و اتکا به بودجه دولتی راه پیشرفت را خیلی کند می‌کند؛ بنابراین با حمایت همه‌جانبه و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌توان در بخش تولید و اشتغال‌زایی در سطح شهرستان نقش‌آفرین بوده و به‌راحتی می‌توان راه توسعه شهری را هموار کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا