اخبار استان ها

ماموریت‌های آتش‌نشانی تالش ۲۸ درصد افزایش داشته است

محمدرضا خورشیدی در گفتگویی در گیلان اظهار کرد: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش در سال ۱۴۰۲، در مجموع به ۴۰۸ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر تالش در سال گذشته به ۱۷۹ عملیات اطفای حریق اعزام شدند، افزود: از این تعداد عملیات ۴۳ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی، ۱۶ مورد مراکز تجاری، ۶۹ مورد ضایعات و علفزار، شش مورد جنگل، ۱۸ مورد آتش‌سوزی خودرو و ۲۷ مورد مربوط به سایر حریق‌ها بوده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی‌های منزل مسکونی در سال ۱۴۰۲، نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حدود هفت درصد افزایش داشته است.

خورشیدی تصریح کرد: آتش‌نشانی تالش به شهروندان در ۸۲ مورد نجات افراد از آسانسور، ۱۰ مورد نجات افراد محبوس در منزل، هفت مورد گیر کردن بدن، ۳۷ مورد امداد در تصادفات جاده‌ای، ۶۰ مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک و ۳۳ مورد سایر امدادها، خدمات ایمنی ارائه کرده است.

وی گفت: تنها ۵۰ درصد منازل مسکونی در تالش بیمه آتش‌سوزی دارد و به شهروندان توصیه می‌شود در اولین فرصت، نسبت بیمه کردن محل زندگی و کسب و کار خود اقدام کنند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی را بزرگ‌ترین چالش آتش‌نشانان شهر دانست و افزود: شهر توریستی و گردشگرپذیر تالش بزرگ نیازمند حداقل پنج نیروی آتش نشانی دیگر با امکانات و تجهیزات به‌روز است.

به گزارش سرمایه گستران، تالش در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر با ۲۵ نیروی انسانی، پنج خودروی اطفای حریق و یک تانکر آب‌رسان در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا