اخبار استان ها

مصوبات فرهنگی و تفریحی شورای ششم اصفهان در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، با توجه به رویکرد محله‌محوری در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان، پروژه‌های محله‌محور در این کلان‌شهر در نظر گرفته شد تا از محرومیت محلات آن بکاهد؛ ارائه مساعدت به مساجد، در نظر گرفتن پروژه عمرانی برای کاهش مشکلات این محلات و بازآفرینی شهری از جمله ویژگی‌های این پروژه‌ها است.

اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، از نظر زیرساخت فرهنگسرا به‌نسبت غنی است و سرانه فرهنگی بالایی دارد.

دوره ششم مدیریت شهری موضوع شهروندسپاری را نیز دنبال می‌کرد، لذا بر همین راستا مبالغی برای مساعدت به مراکز فرهنگی و مساجد در دستورکار خود قرار داد تا بتواند وظیفه خطیر خود در این حوزه را به‌دستی انجام دهد؛ در ادامه لایحه‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در زمینه‌های فرهنگی و تفریحی سال ۱۴۰۱ که در صحن علنی این شورا به تصویب رسید را می‌خوانید:

بازدید از مکان‌های تفریحی در هفته اصفهان به‌صورت نیم‌بها

حمایت از ساخت مجموعه فرهنگی در خیابان جی در جلسه علنی شورا مطرح شد که با توجه به نکات ارائه شده، با تخفیف ۵۰ درصدی به این مجموعه فرهنگی در مرحله صدور پروانه موافقت شد.

در هفته اصفهان پیش‌بینی بازدید از بعضی مکان‌های شهری و تفریحی با تخفیف ۵۰ درصدی مطرح و تصویب شد و به اطلاع شهروندان رسید.

لایحه ارتقای خدمات طرح منزلت مطرح شد تا این طرح که در قالب “اصفهان کارت” مورد استفاده قرار می‌گیرد، شارژ اعتباری را شهرداری در اختیار اقشار خاص مانند سالمندان، بانوان سرپرست خانوار، بازنشستگان و گروه‌های بیمار قرار دهد.

لایحه مساعدت به خیریه امام سجاد (ع) با هدف تکمیل درمانگاه امام موسی صدر در خیابان شهید فروغی مطرح شد که با توجه به نیت واقفان و توضیحات، این درخواست در جهت تکمیل درمانگاه به تصویب رسید و شاهد تکمیل فرآیند ساختمانی درمانگاه و وقف آن خواهیم بود.

لایحه دو فوریتی طرح پویش پرچم با توجه به نزدیک شدن به ایام عزاداری شهادت سیدالشهدا (ع)، برای تبدیل شهر به فضای مناسب این ایام با ارائه مبلغی برای مشارکت با مجموعه‌های مردمی پیش‌بینی شد و مورد تصویب قرار گرفت.

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، ساختمان قدیمی “هریتاش” در خیابان ابن‌سینا در نزدیکی مَدرس ابن‌سینا با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی که یک دانگ از این ساختمان در تملک این اداره کل در تملک شهرداری اصفهان است، جهت عرضه و نمایش هنرهای دستی فاخر به قلم اساتید ارزشمند استان تخصیص یافت تا مامن خوبی برای گردشگران و شهروندان باشد و آنها از نزدیک با تاریخ و فرهنگ دیرینه نصف‌جهان آشنا شوند.

بازنگری در آئین‌نامه کمیته مساعدت عمرانی به مساجد شهر در دستور کار شورا

آئین‌نامه بازنگری شده کمیته مساعدت عمرانی به مساجد شهر اصفهان مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و تصویب شد و همچنین موضوع آئین‌نامه بازنگری شده کمیته مساعدت و مشارکت با مراکز فرهنگی شهر اصفهان در قالب لایحه‌ای در کمیسیون فرهنگی مطرح و در صحن شورا بررسی شد و با هدف توسعه فعالیت‌های مردمی که رویکرد شورا است، مورد بحث قرار گرفت و با شروطی مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

بررسی لایحه بلیت پارک وحش صفه در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت و به دلیل اینکه این مجموعه، تنها مجموعه نگهداری از حیوانات به ویژه گیاه‌خواران است که به رغم شرایط کرونایی و از رونق افتادن آن طی دو سال اخیر، همچنان محل نگهداری حیوانات در اصفهان است، تدابیر لازم برای نگهداری از این مجموعه چه قابل بازدید از سوی مردم باشد و چه نباشد، باید انجام شود؛ ادامه فعالیت این مجموعه نیازمند صرف هزینه‌هایی است، بنابراین در لایحه امروز پس از دو سال قیمت‌گذاری نکردن، نرخ پیشنهادی بررسی شد.

بالغ بر دو هزار ردیف از خدمات در حوزه‌های مختلف در راستای بررسی تعرفه‌های پیشنهادی خدمات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مدنظر بود که در این راستا با توجه به اینکه قیمت خدمات این سازمان، حداکثر یک‌سوم قیمت مشابه کلاس‌ها در بخش خصوصی است، این نرخ‌ها کمتر از تورم مصوب سالانه تا پایان آذر ۱۴۰۱، برای سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا خواهد کرد و تا ۷۵ درصد در بسیاری از ردیف‌ها امکان ارائه تخفیف به گروه‌های مختلف در این لایحه پیش‌بینی شده است تا خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به شهروندان ارائه شود.

نزدیک به دو هزار خدمات در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ارائه می‌شود و سرجمع افزایش نرخ خدمات برای سال ۱۴۰۲ کمتر از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته است و خدمات این سازمان تا ۷۵ درصد برای گروه‌های خاص در مناطق مختلف امکان اعمال تخفیف خواهد داشت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا