اخبار استان ها

مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۴۶ هزار و ۷ دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، افزود: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۳۰ هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه نخست، ۷۴۲۱ مورد قبولی پس از رفع عیب و ۸۰۳۱ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، پنج مرکز معاینه فنی فعال است که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (دو مرکز)، خاش و سراوان است، گفت: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها و تست نور انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش از آن‌ها خواست با مراجعه به‌موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند تا به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا کمک کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا