اخبار استان ها

مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی ظهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، اظهار کرد: با توجه به کم شدن آب‌های سطحی و نیز مصرف بی رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نیز کشت‌های آب بر باید تشدید شود.

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را در انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به پیامدهای منفی حفر چاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است.

کریمی تصریح کرد: در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که بیشتر آن‌ها نیز هوشمند نیست؛ بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان بر اساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آن‌ها بیشتر است.

دادستان کرمانشاه با ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ و در سال جاری، عنوان کرد: در بعضی شهرستان‌های استان، اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی به کندی پیش می‌رود؛ بنابراین اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.

کریمی بر لزوم پیشگیری از تغییر کاربری اراضی در سطح استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند که از هرگونه ارائه خدمات و برقراری اشتغال برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز دارند و مجوز ساخت‌وساز نگرفته‌اند، طبق اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت.

وی افزود: دستگاه‌ها باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال در دادسرای استان ارائه کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا