اخبار استان ها

اصفهان آماده برقراری تعامل با شهرداری کوفه در حوزه برنامه‌ریزی شهری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _شنبه نوزدهم فروردین‌ماه_ در دیدار شهردار کوفه با شهردار اصفهان با اشاره به فرصت‌ها و عرصه‌های همکاری مشترک بین این دو شهرداری اظهار کرد: شهر اصفهان در زمینه حمل‌ونقل عمومی و برنامه‌ریزی شهری سرآمد است و می‌تواند در صورت تمایل شهرداری کوفه در این زمینه ارتباطات و تعاملاتی داشته باشد.

وی افزود: به‌طور مثال شهرداری اصفهان به‌صورت ویژه در بخش هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات شهری ورود پیدا کرده است که می‌تواند در این زمینه تجارب و اطلاعات خود را در اختیار شهرداری کوفه قرار دارد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک بحث انتقال تجارب موفق شهرداری اصفهان در زمینه تولید برق و انرژی خورشیدی و عرصه خدمات شهری اصفهان است؛ در حال حاضر شهرداری اصفهان با کمک توان داخلی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حتی از زباله‌های خود، برق و گاز تولید می‌کند و در این زمینه به نمونه‌های صنعتی و تجاری دست یافته است.

وی افزود: این زمینه‌ها فرصتی برای انتقال تجارب به شهرداری کوفه است، همچنین شهر اصفهان دارای دو ظرفیت دیگر جهت مراودات و ارتباطات بیشتر با شهرداری کوفه است، نخست نمایشگاه بین‌المللی اصفهان که ظرفیت بسیار خوبی برای تبادل تجارب و مراودات تجاری و صنعتی بوده و دوم آنکه اصفهان نیز دارای دومین قبرستان بزرگ جهان اسلام پس از وادی‌السلام به نام “تخت فولاد” است.

معرک‌نژاد اظهار کرد: تخت فولاد امروز به عنوان قطب معنوی و مذهبی شهر اصفهان شناخته شده است، چراکه محل و مدفن بیش از هزار عالم مرجعیت دینی و بزرگان است و در این زمینه می‌توان تفاهم‌نامه‌ها و خواهرخواندگی‌هایی بین تخت فولاد و وادی السلام رقم زد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا