اخبار استان ها

حفاظت اضطراری سقف بازار تاریخی حسن‌آباد اصفهان/درهای تالار «تیموری» گشوده شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، هادی الله یاری اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته، بخشی از بازار تاریخی حسن‌آباد دچار آسیب شده بود.

وی افزود: با توجه به آسیب‌های وارده به سقف بازار و امکان بروز آسیب برای رهگذران و گردشگران، گروه حفاظت نوروزی بناهای تاریخی اداره ‌کل به‌ سرعت به محل اعزام شد.

رئیس گروه حفاظت نوروزی میراث‌فرهنگی اصفهان تاکید کرد: این گروه، طرح حفاظت اضطراری از بخش آسیب ‌دیده سقف بازار را اجرا و ضمن محصور نمودن فضای آسیب ‌دیده سقف بازار با نصب داربست، عملیات مرمت این بخش آسیب‌دیده از سقف بازار تاریخی حسن‌آباد را آغاز کرد.

وی ادامه داد: بازار تاریخی حسن‌آباد به‌عنوان بخشی از بازار تاریخی اصفهان در ضلع جنوب شرق مجموعه جهانی میدان امام(ره)(نقش‌جهان) واقع‌شده و بخشی از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی در این بازار مشغول به کار است.

گفتنی است تا پایان روز، یازدهم فروردین، چهار میلیون و ۶۰۲ هزار نفر گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند که بخشی از این استقبال به بازگشایی جاذبه های ناشناخته اصفهان از جمله شاه نشین خواجو و تالار تیموری مربوط می شود.

تالار تیموری اصفهان پس از پنج سال که به دلیل اختلاف بر سر مالکیت آن تعطیل بود، امسال بازگشایی و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری روستاییان و عشایر استان در این مکان برپا شده است.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا