بازار‌های مالی ، بورس و بانک

اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان کد بورسی خود را دریافت کنند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری مهر، حمیدرضا نجف پور کردی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ به حساب این فرهنگیان واریز خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی مؤسسه می‌باشد که به حساب ۱۲۹۳ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند واریز شد، تصریح کرد: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات به حساب آنها واریز شده است.

نجف‌پور اظهار داشت: با پرداخت سهم‌الشرکه بازنشستگان اسفند ۱۴۰۱ میزان پرداختی به بازنشستگان عضو صندوق در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری در بانک سرمایه برای اعضای مؤسسه، از این به بعد واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک خواهد بود.

نجف‌پور کردی با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در مؤسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته از سه ماه به کمتر از یک‌ماه، گفت: این اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری از سوی سازمان بازنشستگی کشوری به طور کامل و یکجا دریافت می‌نمایند.

مدیرعامل مؤسسه تصریح کرد: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی مؤسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در مؤسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌مند شوند.

جزئیات واگذاری «ارزش مالکانه» به فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین در مورد آخرین وضعیت محاسبه ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان برای اعضا گفت: در راستای اجرای طرح ارزش مالکانه، اقدامات اساسی صورت گرفته است، بنابراین از فرهنگیان و بازنشستگان تقاضا داریم هرچه سریع‌تر و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به دریافت کد بورسی و ثبت آن در سایت مؤسسه اقدام کنند.

نجف‌پور افزود: برای آنکه بتوانیم ارزش مالکانه را به اعضا بپردازیم، لازم بود شرکت‌های صندوق بورسی شوند که اکنون طبق قوانین و مقررات سازمان بورس کشور در فرآیند بورسی شدن قرار دارند.

وی با بیان اینکه در تلاشیم در اردیبهشت ۱۴۰۲ فرآیند اجرای طرح ارزش مالکانه را کلید بزنیم گفت: یکی از پیش‌نیازهای این کار، ثبت کد بورسی اعضای صندوق در سامانه مؤسسه صندوق ذخیره است تا بتوانند از سهام بورسی بهره‌مند شوند. از ابتدای تأسیس مؤسسه تاکنون حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و هستند که سهام مذکور در قالب طرح ارزش مالکانه به‌تدریج به آنها پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرعامل مؤسسه، معلمان شاغل عضو مؤسسه طبق اساسنامه صندوق تا زمانی که شاغل‌اند سهام‌شان توسط یک تیم مدیریتی پویا در صندوق مدیریت می‌شود و به این ترتیب هر روز دارایی‌ها و سهام آنان ارزشمندتر خواهد شد و زمانی که بازنشسته شوند این سهام به آنها واگذار می‌شود اما سهام بازنشستگان پس از صدور به آن‌ها واگذار می‌شود تا خودشان مدیریت کنند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا