اخبار استان ها

صنایع دستی و گردشگری چهارمحال‌وبختیاری زیرساخت مناسبی ندارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمدیعقوب باقری امروز _پنجشنبه هفدهم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان خانمیرزا اظهار کرد: هر فردی که مسئولیتی را می‌پذیرد، باید با برنامه‌ریزی به اهداف مد نظر برسد.

وی افزود: در استانی که از نظر سرمایه مالی در کشور حرفی برای گفتن ندارد، اقوام مختلف با صداقت در کنار هم زندگی می‌کنند و سرمایه استان هستند، چهارمحال‌وبختیاری در کشور ناشناخته است و برای رفع این چالش باید اقدامات لازم انجام شود.

نماینده شورای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تأسیس وزارت میراث فرهنگی در کشور اقدام مطلوبی است و در استان باید در نظر داشت که اداره کل میراث استان، نیروی انسانی کافی و زیرساخت‌های مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: شهرستان “خانمیرزا” دارای بافت تاریخی است که باید به درستی حفظ شود و امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد؛ استان از صنعت گردشگری و صنایع دستی برخوردار است اما نیاز به توسعه دارد تا منجر به رونق تولید و اشتغال پایدار شود، همچنین باید در راستای شناخت بهتر استان و شهرستان‌های مختلف آن به تمام کشور، اقدامات مؤثری انجام شود.

باقری اضافه کرد: گاهی حتی نام چهارمحال‌وبختیاری با دیگر استان‌ها اشتباه گرفته می‌شود و عده‌ای نمی‌دانند مرکز استان در کدام نقطه از کشور واقع شده است؛ این وظیفه ما است که با بهره‌گیری از نیروهای توانمند نام استان را با هنرمندان آن معرفی کنیم.

وی افزود: اگر بدون برنامه‌ریزی، یک روستا را به شهر یا یک بخش را به شهرستان تبدیل کنیم، در عمل با شکست مواجه می‌شویم، در دولت‌های گذشته به‌جای اینکه تقویت روستاها در دستور کار قرار بگیرد و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود، به‌دنبال توسعه شهر بودند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور در گذشته روستانشین بودند، گفت: در حال حاضر این آمار برعکس شده است و تنها حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور در روستا ساکن هستند، شاید یکی از دلایل آن ارتقای روستاها به شهرها به دلیل درخواست‌های مردمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در استان چهارمحال‌وبختیاری ۴۳ شهر وجود دارد که حدود ۳۰ شهر آن «روستاشهر» هستند، ادامه داد: عشایر استان بین مرزهای چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و لرستان مدام ییلاق و قشلاق می‌کنند و در همین رفت‌وآمدها دچار بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی می‌شوند، دستگاه‌های متولی خدمات‌رسان بر سر این موضوع که عشایر بحران‌زده در حوزه استحفاظی ما نیست و مربوط به استان دیگری است، بحث دارند که این مشکل به معضل تبدیل شده است.

باقری با اشاره به اینکه از خیران می‌خواهیم به ابعاد دیگر از جمله تأمین تجهیزات آموزشی برای دانش‌آموزان در مناطق محروم نیز ورود کنند، تصریح کرد: بسیاری خانواده‌ها مشکل مالی دارند و فرزندان آن‌ها در بدترین شرایط در حال تحصیل هستند که باید به این موضوع نیز توجه جدی و تبعیض‌ها در کل کشور برطرف شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا