اخبار استان ها

استقرار۵۰ درصد شعب اخذ رأی در دور دوم انتخابات خراسان جنوبی در مناطق روستایی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، موسی سلیمی امروز _ جمعه بیست و یکم اردیبهشت _در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل عدم کسب حد نصاب آرا به مرحله دوم کشیده شد.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردم سالار است و مردم با رأی خودشان خادمین خود را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: هرچه این انتخاب‌ها عالمانه تر و آگاهانه‌تر باشد این نظام و کشور تأثیرات مهمتری را بر جای می‌گذارد.

سلیمی گفت: از مجموع ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، ۶۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار هستند.

وی ادامه داد: ۱۴۴ شعبه شهری و ۱۴۳ روستایی در این دور از انتخابات فعال است.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه ۵۰ درصد شعب انتخابات شهری و ۵۰ درصد شعب هم روستایی هستند، گفت: روستاهای با جمعیت بالای ما شعبه ثابت دارند و شعب اخذ رأی هم به تناسب واجدین شرایط تقسیم شده‌اند.

سلیمی با ذکر این نکته که شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه شهری بیرجند به نسبت درمیان و خوسف بیشتر است، در شهر بیرجند ۱۲۵ شعبه شهری و ۶۳ شعبه روستایی داریم.

وی اظهار کرد: در شهرستان درمیان ۱۲ شعبه شهری و ۴۴ شعبه روستایی و در شهرستان خوسف ۷ شعبه شهری و ۳۶ شعبه روستایی فعال داریم.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: افراد با ۱۸ سال سن تمام (متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ و ماقبل آن) و کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ کدام از حوزه‌های انتخابیه مشارکت نکرده باشند، می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

وی گفت: رأی دهندگان با یکی از مدارک پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سلیمی در پایان از فعال بودن ادارات ثبت احوال در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف جهت رفع نقص مدارک کارت ملی و شناسنامه خبر داد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا